Twitter kondigt Periscope Producer aan

  Twitter kondigt Periscope Producer aan
  • Online
  • 14 okt 2016 @ 11:02
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Twitter introduceert met Periscope Producer een nieuwe manier voor merken, media-organisaties en andere live video creators om geproduceerde live video’s van hoge kwaliteit te delen op Periscope en Twitter. Door video’s live uit te zenden via Periscope Producer kunnen Twitter-partners content van hogere kwaliteit uitzenden via externe camera’s en software, en dit volledig ondersteunen met een minimale set-up. Periscope Producer is beschikbaar voor geselecteerde Twitterpartners, mediaorganisaties en live video creators.

‘Mensen een platform geven om geproduceerde live video’s te creëren en te delen, is altijd onderdeel geweest van de visie van Periscope. Dit geeft gebruikers de mogelijkheid om nieuwe soorten content te creëren waarbij iedereen live kan meekijken’, aldus Kayvon Beykpour, ceo van Periscope. ‘Nu is het mogelijk om dagelijkse shows, kleine en grote evenementen en andere interessante inhoud te zien van creators. Geproduceerde live video van hoge kwaliteit kan nu gedeeld worden met iedereen, overal, op elk moment van de dag via een Tweet.’

Via professionele camera’s en streaming software kunnen partners gemakkelijk live video’s maken van een hogere productiewaarde dan voorheen op Periscope. Verschillende partners, zoals ABC's Dancing with the Stars, CBS 12, Estadao, Fusion, Louis Vuitton, The News & Documentary Emmy Awards, Walt Disney Studios en XBox UK hebben al een verschil in betrokkenheid en groei van hun publiek gemerkt door geproduceerde live video’s via Periscope en Twitter.

Richard Evans, hoofd van social media bij Sky News betuigt zich enthousiast. ‘Gezien de snelheid van Twitter’s platform en wij erom bekend staan om breaking news te brengen, is Periscope Producer een uitkomst voor ons om ons publiek verder te laten groeien en live video’s van hoge kwaliteit uit te zenden wanneer nieuw nieuws naar buiten komt’,

Jim Lucas, senior digital producer van de Football Association ziet de dienst als een middel om zijn kijker meer te engagen, en als een kans om commerciële partnerships aan te gaan . ‘Door Periscope Producer te gebruiken hebben wij hoge kwaliteit live video’s kunnen toevoegen aan het portfolio van de content die wij aanbieden via ons Twitteraccount.” Een van de belangrijkste doelen van onze Twitterstrategie is om grote momenten van Engelse wedstrijden direct te kunnen delen door middel van live video. Het gebruik hiervan is niet alleen effectief, maar betrekt de kijker ook meer bij ons. Door het gebruik van Periscope Producer alvorens de oktober wedstrijden tegen Malta en Slovenië, waren we in staat om zes persconferenties, twee trainingssessies en een warm-up uit te zenden. Daarnaast is ook het arriveren van het Engelse team bij het Wembley stadion gestreamd. Deze tien uitzendingen zijn door meer dan 200.000 mensen gezien.Tevens heeft Periscope Producer ervoor gezorgd dat we onze streams konden watermerken met het logo van Vauxhall, de sponsor van het Engelse team. We hopen dat dit product verdere mogelijkheden met andere commerciële partners kan bieden in de toekomst, die ook met onze live uitzendingen willen samenwerken.’

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken