Onderzoek: webshops laten kansen liggen in conversie-optimalisatie
- Online
- 27 jan 2017 @ 10:22
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Webwinkel
- 27 jan 2017 @ 10:22
- Redactie MarketingTribune
Nederlandse (online) retailers maken nog onvoldoende gebruik van de mogelijkheden om meer uit hun webwinkelbezoekers te halen, zo concludeert onderzoeksplatform ShoppingTomorrow. Als antwoord hierop ontwikkelde de expertgroep Revenue Optimization een model waarin het conversie-optimalisatieproces gestructureerd wordt aangegeven. Bedoeling is dat online retailers hierdoor betere resultaten boeken.
'Conversie-optimalisatie wordt steeds belangrijker voor online retailers, omdat bezoekersverkeer naar de webwinkel steeds duurder wordt', zo stelt Jurjen Jongejan, voorzietter van Revenue Optimization. 'Door het volgen van een gestructureerd proces bereik je betere resultaten. Daarom publiceren we dit jaar een bluepaper waarin we het conversie-optimalisatieproces hebben uitgetekend. Bij elke stap benoemen we praktische handvatten en strategieën.'
Jongejan is stellig: 'Weg met aanpassingen aan je webshop op basis van onderbuikgevoel. Meet klantgedrag, analyseer waar en waarom bezoekers problemen ervaren en test wat de beste oplossing is.' Klinkt logisch, maar in de praktijk komt er volgens Jongejan weinig van terecht.
Aan de slag
'In de bluepaper benoemen we bij elke stap in het proces praktische handvatten en cases. Hoe stel je bijvoorbeeld een goed testplan op? Naast een opsomming van elementen die (online) retailers direct kunnen toepassen, delen we ook het testplan van bol.com dat leidde tot een significante stijging in de conversie vanaf de productpagina’s. Door deze tips en cases hopen we dat meer (online) retailers op de juiste manier aan de slag gaan met datagedreven conversie-optimalisatie.'
Download de bluepaper op de website van ShoppingTomorrow.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing