Data Driven Commerce: Grootmeesters van de data

Data Driven Commerce: Grootmeesters van de data
  • Online
  • 10 feb 2017 @ 11:50
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Big dataEvenement

Scoupy breidt uit naar kleding, meticuleuze voorraadbeheer via RFID tags door Wasco en big data als instrument om de dialoog met consumenten aan te gaan via metapeople. Het was maar een greep uit het rijk geschakeerde programma gisteren tijdens Data Driven Commerce in DeFabrique in Utrecht. Het goed bezochte evenement werd door de bezoekers zeer enthousiast ontvangen zo blijkt uit een rondvraag van MarketingTribune.

Rinke Raven, Intern Business Intelligence Analytics van Helloprint, en growth hacker Reinier Slappekoorn leerden van de talk van Vincent Warmerdam van Go Data Driven hoe belangrijk het is om duidelijke keuzes te maken in hoe zij hun bedrijfsprocessen inrichten en opslaan. Slappekoorn: ‘Het is van belang dat de Excelprogramma’s die je gebruikt schaalbaar zijn en dus voor je hele bedrijf toegankelijk. Dan kan iedereen gemakkelijk overal bij.’ Raven vult aan: ‘Helloprint is een startup en wij zijn net begonnen met onze business intelligence afdeling. De sprekers op dit evenement hebben ons veel nuttige tips kunnen geven hoe je op de juiste manier met data kunt omgaan.’
De twee noemen ook een mild punt van kritiek. ‘Sommige presentaties waren enigszins oppervlakkig.’

Ook team leader traffic van Swisse Sense Joost Vos, data-analist van Shoeby Jeffrey van Eijck en online marketeer van de online retailer Berna Kurt waren zeer te spreken over Data Driven Commerce. Vos: ‘Ja, het is een heel goede dag geweest! Ik heb inzicht gekregen in hoe de online en de offline wereld met elkaar verbonden kunnen worden. En je doet hier relevante contacten op, zoals de collega’s van Shoeby.’
Kurt vond – net als haar twee collega’s – de talk van Kristoffer Ewald van metapeople inspirerend. ‘Omdat hij vertelde dat data verzamelen en gebruiken geen doel op zichzelf is. Het gaat erom dat je jouw eigen originele en frisse visie ontwikkeld op data intelligence. Ook de manier waarop hij presenteerde sprak me aan.’

Lees hier de verslagen van Twinkle over de talk van Valentijn Bras over de uitbreiding van Scoupy, ‎het nieuwe platform van Edwin de Jong van FietsUniek waarop alle aangesloten fietswinkels van Nederland inzicht hebben in de geautomatiseerde voorraaddata van fietsfabrikanten, en de het verslag van de presentatie van Roy Grob van Wasco over RFID tags die monteurs voorzien van een perfect bijgehouden voorraad. 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken