Sportwereld omarmt fanengagement

Sportwereld omarmt fanengagement
  • Online
  • 15 feb 2017 @ 10:22
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • EngagementBig data

Judobond, Watersportverbond en Sportscloud gaan aan de slag met het customer data platform BlueConic. Het customer data platform BlueConic is een software-oplossing die het mogelijk maakt om individuele profielen van fans op te bouwen en daarmee zeer relevante en persoonlijke informatie aan hen te publiceren over een veelheid van kanalen. De website, een app, e-mail, de webshop, ticketing, etcetera.

Voetbalclubs Ajax en PSV werken al 15 jaar met de oplossingen van GX Software om de fan ervaring op hun digitale kanalen zo goed mogelijk te laten zijn. De laatste tijd ziet het softwarebedrijf een sterke toename in de adoptie van fan engagement als strategie van allerlei sportorganisaties, om de banden met leden en fans te versterken en nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen.

Om gehoor te geven aan deze trend trekt GX Software samen op met Techonomy uit Eindhoven. ‘We begeleiden organisaties in de sport- en zorgsector in het omgaan met de snelle veranderingen in de digitale wereld en in het bewustmaken van het belang van data’, aldus Peter Sprenger, oprichter van Techonomy. ‘Sportorganisaties vormen daarbij een bijzondere groep omdat ze vaak met betrokken leden en fans te maken hebben.’

Customer data platform BlueConic
 'Het is mooi om te zien dat dit concept nu breed in de sportwereld wordt opgepakt', zo licht accountmanager Sport bij GX Software Henk Vlastra toe. Hij doelt daarbij op de recente start van projecten bij de Judobond, het Watersportverbond, Sportscloud (een samenwerkingsverband tussen meerdere kleinere sportbonden) en de KNZB. Uiteenlopende organisaties met de gedeelde visie dat data, personalisatie en dus relevante content tot een sterkere band tussen een fan en zijn sport leidt en via nieuwe verdienmodellen voor meer omzet zorgt. 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken