Online reclame-uitgaven toppen televisie voor het eerst
- Online
- 29 mrt 2017 @ 17:45
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - BereikTelevisieOnderzoek
- 29 mrt 2017 @ 17:45
- Redactie Online
Adverteerders geven in 2017 voor het eerst meer reclamebudget uit aan internet dan aan televisie, zo voorspelt mediaspecialist Zenith. Opvallend is dat het die groei voor het eerst wijdt aan online reclame in stedelijke gebieden. New York, Londen, Los Angeles, Jakarta, Tokyo, Shanghai, Manila, Peking, Dallas en Houston vormen deze digitale hoofdsteden. De totale online advertising-markt groeit met dertien procent tot 205 miljard dollar. Alle tv-budgetten bij elkaar opgeteld zijn samen 192 miljard dollar.
De oorzaak is dat adverteerders bewoners hun budget bij voorkeur steken in bewoners van metropolen omdat bij hen de return on investment het grootst is. Vorig jaar gaven adverteerders 61 miljard dollar uit om inwoners en bezoekers van deze tien grote steden te bereiken. New York spant de kroon met 15 miljard euro.
Lees hier het volledige overzicht.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing