Online reclame-uitgaven toppen televisie voor het eerst

Online reclame-uitgaven toppen televisie voor het eerst
  • Online
  • 29 mrt 2017 @ 17:45
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • BereikTelevisieOnderzoek

Adverteerders geven in 2017 voor het eerst meer reclamebudget uit aan internet dan aan televisie, zo voorspelt mediaspecialist Zenith. Opvallend is dat het die groei voor het eerst wijdt aan online reclame in stedelijke gebieden. New York, Londen, Los Angeles, Jakarta, Tokyo, Shanghai, Manila, Peking, Dallas en Houston vormen deze digitale hoofdsteden. De totale online advertising-markt groeit met dertien procent tot 205 miljard dollar. Alle tv-budgetten bij elkaar opgeteld zijn samen 192 miljard dollar.

De oorzaak is dat adverteerders bewoners hun budget bij voorkeur steken in bewoners van metropolen omdat bij hen de return on investment het grootst is. Vorig jaar gaven adverteerders 61 miljard dollar uit om inwoners en bezoekers van deze tien grote steden te bereiken. New York spant de kroon met 15 miljard euro.


Lees hier het volledige overzicht. 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken