ConversionMob richt aparte datasectie op

ConversionMob richt aparte datasectie op
  • Online
  • 3 apr 2017 @ 17:12
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerceBig data

Digital marketingbureau ConversionMob koppelt zijn dataexperts los en hevelt hen over naar zijn nieuwe techbedrijf FasterIntel, dat zich volledig richt op het plug-and-play beschikbaar maken van data analytics expertise binnen digital marketing. Een diversiteit aan disciplines is samengebracht en werkt aan een geautomatiseerd marketing intelligence co-worker.

De technologie (SaaS) was al sinds eind 2016 beschikbaar voor klanten en consultants van ConversionMob en is nu opengesteld voor alle online adverteerders en e-commerce partijen. Het bureau start hiervoor een nieuw bedrijf dat losstaat van ConversionMob, waardoor FasterIntel door iedere online adverteerder gebruikt kan worden. Ook als deze samenwerkt met een ander digital marketingbureau of indien alle operationele digital marketing werkzaamheden in-house zijn ondergebracht.

Van innovatie unit naar internationaal techbedrijf
Ruim anderhalf jaar geleden ontstond het concept voor FasterIntel en is een innovatie unit binnen ConversionMob opgericht. De afgelopen maanden is deze unit doorgegroeid tot een team van 10+ FTE en klaargestoomd om als een separaat techbedrijf te opereren, waarbij ook in het dagelijkse management de nodige veranderingen zijn doorgevoerd. Peter Koonen, mede-oprichter ConversionMob, neemt de volledige dagelijkse leiding van het bureau over van oprichter Dave Kruizinga, die op zijn beurt FasterIntel gaat leiden.

Dave Kruizinga, ceo FasterIntel:  ‘We zien dat de hoeveelheid data die online adverteerders genereren explodeert. Dit terwijl data specialisten die deze data jungles kunnen omzetten in actionable insights bijzonder schaars zijn en ook de komende jaren schaars zullen blijven. Wij geloven dat deze gap kan worden ingevuld door AI-gedreven technologie. FasterIntel bestaat uit een unieke combinatie van data science, digital marketing en technology specialisten. Allemaal werkend vanuit eenzelfde gedachte: change the game of data analytics for marketers. We zijn heel erg blij dat onze technologie nu beschikbaar komt voor de hele wereld en zijn van plan om de komende jaren onze technologie internationaal uit te rollen.’

Peter Koonen, ceo ConversionMob: ‘Deze stap laat zien hoe wij als bureau in staat zijn om naast custom consultancy rondom  data analytics, data science en digital marketing, ook een innovatielab kunnen zijn voor nieuwe concepten die snel en effectief complexe vraagstukken oplossen waar onze klanten mee te maken hebben. Vanaf onze oprichting hebben wij een continue focus gehad op innovatie binnen digital marketing, met data als centraal vertrekpunt.’ 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken