Ajax-filter Ziggo is grote hit op Snapchat

Ajax-filter Ziggo is grote hit op Snapchat
  • Online
  • 31 mei 2017 @ 13:26
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Bereik

Ziggo heeft op de dag van de Europa League finale tussen Ajax en Manchester United de succesvolste gesponsorde Snapchat-filter in Nederland tot dusver geïntroduceerd. Als hoofdsponsor van Ajax maakte Ziggo het mogelijk om op woensdag 24 mei de hele dag Snaps te voorzien van een filter in Ajax-stijl. De filter genereerde een uniek bereik van meer dan 2 miljoen Snapchatters. Dit resulteerde in meer dan 500.000 Snaps met het filter, die bij elkaar meer dan 18 miljoen impressies opleverden.

De resultaten overtroffen de verwachting van Ziggo. Stefan Bothoff, Mediamanager Social: ‘We wilden een stap verder gaan dan Ajax succes te wensen bij de finale, we wilden faciliteren dat iedereen in Nederland Ajax een hart onder de riem kon steken. Dat er meer dan een half miljoen Snaps zijn gemaakt met de filter heeft ons aangenaam verrast. Je krijgt niet vaak de kans om je logo via peer-to-peer communicatie op meer dan 2 miljoen mensen hun beeldscherm te krijgen.’ 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken