Ajax-filter Ziggo is grote hit op Snapchat
- Online
- 31 mei 2017 @ 13:26
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Bereik
- 31 mei 2017 @ 13:26
- Redactie Online
Ziggo heeft op de dag van de Europa League finale tussen Ajax en Manchester United de succesvolste gesponsorde Snapchat-filter in Nederland tot dusver geïntroduceerd. Als hoofdsponsor van Ajax maakte Ziggo het mogelijk om op woensdag 24 mei de hele dag Snaps te voorzien van een filter in Ajax-stijl. De filter genereerde een uniek bereik van meer dan 2 miljoen Snapchatters. Dit resulteerde in meer dan 500.000 Snaps met het filter, die bij elkaar meer dan 18 miljoen impressies opleverden.
De resultaten overtroffen de verwachting van Ziggo. Stefan Bothoff, Mediamanager Social: ‘We wilden een stap verder gaan dan Ajax succes te wensen bij de finale, we wilden faciliteren dat iedereen in Nederland Ajax een hart onder de riem kon steken. Dat er meer dan een half miljoen Snaps zijn gemaakt met de filter heeft ons aangenaam verrast. Je krijgt niet vaak de kans om je logo via peer-to-peer communicatie op meer dan 2 miljoen mensen hun beeldscherm te krijgen.’
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing