KLM ontsluit Chinese markt verder via WeChat

KLM ontsluit Chinese markt verder via WeChat
  • Online
  • 6 jun 2017 @ 10:51
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaInnovatie

KLM-passagiers kunnen vanaf vandaag wereldwijd hun boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus ontvangen via Twitter en WeChat in tien verschillende talen. Zo is alle informatie makkelijk op één plek te vinden – thuis, onderweg of op de luchthaven. Klanten kunnen daarnaast 24 uur per dag contact opnemen met het socialmediateam van KLM via Twitter en WeChat.

De nieuwe service is beschikbaar voor alle KLM-klanten die tickets boeken of inchecken via KLM.com en ervoor kiezen om informatie te ontvangen via Twitter (2,2 miljoen volgers) of WeChat. De dienst wordt vandaag uitgerold en zal de komende weken steeds breder beschikbaar komen. In september 2014 opende KLM het WeChat-kanaal om klanten 24/7 bij te kunnen staan met ondersteuning, nieuws en aantrekkelijke aanbiedingen. WeChat is met 938 miljoen actieve gebruikers per maand het grootste socialmediaplatform van Continentaal China. KLM heeft meer dan 120.000 volgers en ontvangt wekelijks ruim 6.000 vragen op WeChat, wat aantoont dat Chinese klanten dit platform graag gebruiken om te communiceren met KLM.

'Na de introductie van de Messengerservice, is het aanbod van KLM-vluchtinformatie op Twitter en WeChat een perfecte uitbreiding van onze socialmediastrategie. Wij willen zijn waar onze doelgroep is. Door klanten te laten kiezen voor hun favoriete platform, tilt KLM haar socialmediadienstverlening naar een hoger niveau. Op deze manier blijven we pioniers in de luchtvaartindustrie’, zegt Pieter Elbers, president-directeur van KLM.





Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken