Mobiel.nl stapt over van papieren identificatie naar iDIN

Mobiel.nl stapt over van papieren identificatie naar iDIN
  • Online
  • 27 jun 2017 @ 12:32
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Mobiel.nl, online specialist in de verkoop van mobiele abonnementen, biedt vanaf nu identificatie via iDIN op zijn website aan. Dat meldt Thuiswinkel.org, belangenvereniging voor webwinkels. Voorheen moesten klanten van Mobiel.nl een kopie van hun legitimatiebewijs opsturen en zich aan de deur bij de pakketbezorger identificeren. Dankzij iDIN is dat niet meer nodig en kan een klant zich in een paar tellen online identificeren, via zijn eigen bank.

Thuiswinkel.org juicht het groeiende gebruik van iDIN van harte toe en voorziet een positieve invloed op veiligheid, gebruiksgemak en kosten van webwinkels. ‘Het mooie aan iDIN is dat miljoenen potentiële klanten direct gebruik kunnen maken van de nieuwe methode, aangezien de meeste banken al deelnemen. Daarnaast wordt met iDIN de identiteit van de ingelogde bezoeker onomstotelijk vastgelegd, zonder dat de klant hier keer op keer vervelende formulieren voor hoeft in te vullen. Omdat het inlogproces op deze manier heel eenvoudig wordt gemaakt, komt dit de conversie van een webwinkel zeker ten goede’, aldus Just Hasselaar, adviseur digital transactions bij Thuiswinkel.org.  

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken