Robert van Geffen nieuwe voorzitter van DDMA
- Online
- 21 jun 2017 @ 13:02
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Personalia
- 21 jun 2017 @ 13:02
- Redactie Online
Global Head of B2B Customer Obsession & Digital Marketing bij Philips Robert van Geffen is benoemd tot voorzitter van DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing. Van Geffen werkt nu tien jaar in verschillende IT- en marketingfuncties bij Philips. Voor zijn leidende rol bij de digitale transformatie die Philips de afgelopen jaren onderging, ontving hij in 2015 de Digital Transformers Award en in 2016 de Digital Innovation of the Year Award.
Van Geffen kijkt er naar uit bij te dragen aan het onderscheidende vermogen van DDMA als brancheorganisatie op het snijvlak van marketing en data. De nieuwe voorzitter heeft daarbij een aantal concrete aandachtsgebieden: ‘Vanuit mijn achtergrond in eHealth weet ik hoe belangrijk integriteit is voor bedrijven die data inzetten, en bewustwording daarvan is dan ook een van mijn focuspunten. Daarnaast wil ik ervoor zorgen dat DDMA via de verschillende commissies zijn meerwaarde voor leden blijft vergroten en me hard maken voor meer aandacht voor digital marketing en data binnen het Nederlandse onderwijssysteem.’
Diana Janssen, directeur van DDMA, is verheugd met zijn aantreden: ‘Robert weet als geen ander wat organisaties nodig hebben in deze tijden van digitale vooruitgang. Mede dankzij zijn bijdrage is Philips veranderd in een echt databedrijf. Veel van onze leden staan aan de vooravond van eenzelfde verandering en daar past het aantreden van Robert als voorzitter perfect bij.’
Hij neemt het stokje over van Maarten Stramrood en Lucy van der Helm, die na het vertrek van Henry Meijdam het afgelopen half jaar gezamenlijk als interim-voorzitter optraden. Stramrood, Vice President Digital bij Ziggo, en Van der Helm, directeur van SIRE, gaan verder als bestuurslid. Ook Patrick Jordens, directeur van DMCC, en Pieter Meijer, directeur van Pervorm, zijn onderdeel van het DDMA-bestuur.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Lucy van der Helm
- Robert van Geffen
- DDMA Maarten Stramrood
- Global Head of B2B Customer Obsession&Digital Marketing Philips
- Diana Janssen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing