Doneren via de smartphone tijdens de Vierdaagse

Doneren via de smartphone tijdens de Vierdaagse
  • Online
  • 18 jul 2017 @ 10:09
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • MobileInnovatie

Stichting Beat Batten introduceert samen met bunq een collecte-app waarbij men met telefoonnummer of e-mailadres digitaal kan doneren. De eerste donaties voor Beat Batten! worden tijdens de Nijmeegse Vierdaagse gedaan met alleen een smartphone. De stichting zet zich in om het onderzoek en de behandeling van de ziekte van Batten, een groep erfelijke stofwisselingsziekten, te financieren.

Tijdens de Vierdaagse lopen er collectanten van Beat Batten! rond. Met een simpele app worden voorbijgangers om een donatie gevraagd. Zij kunnen direct een bedrag kiezen waarna zij alleen nog een telefoonnummer of e-mailadres hoeven in te vullen. Vervolgens krijgt de gever een betaalverzoek waarmee de transactie compleet via de smartphone wordt voltooid. De donatie kan eenmalig of periodiek ingesteld worden. Een aantal collectanten draagt een T-shirt met QR-code. Door deze QR-code te scannen kunnen donateurs gemakkelijk geld doneren. Ook hier hoeven zij alleen een bedrag en telefoonnummer of e-mailadres op te geven.

De twee nieuwe methodes zijn bijzonder omdat ze de collectant real time inzage geven hoeveel geld er is opgehaald. Ook wordt de organisatie online op de hoogte gehouden van het in totaal gecollecteerde bedrag. Deze informatie kan men vervolgens gebruiken voor directe terugkoppeling naar het event zelf. Rob Goijen, directeur Stb, is enthousiast: ‘Er kan nu zeer eenvoudig en laagdrempelig gegeven worden via de smartphone. Donateursgegevens worden via de app automatisch verrijkt in de centrale database van het goede doel. Zo kunnen donateurs zelf kiezen of zij op de hoogte gehouden willen worden over de besteding van hun donatie. Het koppelen van donaties aan resultaten is dan ook iets waar wij erg in geloven.’

De app maakt gebruik van het betalingsplatform van bunq, een techbedrijf met een bankvergunning. Ali Niknam, CEO van bunq: ‘Geld en technologie hebben voor ons een simpel doel: mensen dichter bij elkaar brengen. De collecte-app is hier een goed voorbeeld van. Het maakt doneren makkelijker en geeft je tegelijkertijd ook meer informatie over je gift!’.

Stichting Beat Batten! zal het eerste goede doel zijn dat de collectie-app gebruikt, tijdens de Vierdaagse in Nijmegen van 15 t/m 21 juli 2017. De stichting zet zich in om het onderzoek en de behandeling van de ziekte van Batten, een groep erfelijke stofwisselingsziekten, te financieren. 'Fondsenwerving is voor ons onderzoek dat wij financieren essentieel. Samen met bunq en Stb hebben we een nieuw concept ontwikkeld waarmee op een zeer laagdrempelige wijze gedoneerd kan worden door gebruik te maken van de nieuwste mobiele technologieën', aldus Ronald Jansen, voorzitter van Beat Batten!.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken