Nederlandse tech startup Join introduceert als eerste in Europa AI in influencer marketing

Nederlandse tech startup Join introduceert als  eerste in Europa AI in influencer marketing
  • Online
  • 20 jul 2017 @ 10:20
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingautomationInnovatie

Influencer marketing is de snelst groeiende nieuwe vorm van marketing. Maar liefst 67 procent van de marketeers is van plan om het influencer marketing budget komend jaar te vergroten, aldus onderzoek van de Influencer Marketing Hub (2017). Met Join kunnen merken en bureaus hun influencer marketing campagnes zelf makkelijk opzetten. Dit gebeurt volledig geautomatiseerd. kunnen. Volgens CTO van Join Edwin Knip kan dit leiden tot een tijdsbesparing van 80 procent.

In deze explosief groeiende markt wordt het voor marketeers steeds moeilijker om de juiste influencers voor hun campagnes te vinden. Er wordt hard geknokt om een handvol influencers met heel veel volgers. ‘Naast deze grote influencers is er een enorm aanbod aan micro-influencers, maar door de brede markt is het maken van relevante matches bijna onmogelijk geworden’, zegt Paolo Martorino, CEO en mede-oprichter van Join. ‘Join heeft ruim 9.500 influencers in 32 landen. Artificial Intelligence helpt ons in onze groeiende database relevante matches te blijven maken.’

Join was al langer bezig met de ontwikkeling van AI-software, maar de technologie conferentie SXSW in de VS bracht alles in een stroomversnelling. ‘We zagen daar dat we aan het begin van een AI-revolutie staan en realiseerden ons wat AI voor ons product zou kunnen betekenen.’
Waarom is Join in Europa de eerste? Martorino verduidelijkt: ‘Europa is een complexe markt waardoor het moeilijker is om met dit soort technologie te werken. De markt is gefragmenteerd, iedereen spreekt een andere taal en er wordt door platforms en bureaus vooral binnen de landsgrenzen gewerkt. Door de implementatie van slimme technologie hebben we dit opgelost. Met behulp van AI matchen onze algoritmes influencers en bedrijven niet alleen demografisch en op markt, maar ook contextueel. Join kan op elk mogelijk onderwerp de juiste influencers matchen en leert gaandeweg.’

CTO van Join Edwin Knip vult aan: ‘Het opzetten van een campagne kan letterlijk binnen een uur gebeurd zijn. Dit bespaart bureaus en marketeers circa 80 procent van de tijd.’

Na verschillende succesvolle campagnes in de Benelux breidt Join nu verder uit in Europa. ‘Alle ontwikkelingen lopen nu in één lijn en we zijn klaar om Europa aan te pakken. Influencer marketing is booming in 2017 en zal het medialandschap drastisch veranderen’, zo concludeert Martorino. 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken