Pointlogic en Havas Media lanceren identificatietool voor compleet inzicht in de consumer journey

Pointlogic en Havas Media lanceren identificatietool voor compleet inzicht in de consumer journey
  • Online
  • 24 aug 2017 @ 11:55
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Customer JourneyVerdienmodellenInnovatieMarketingautomation

Commspoint Journey is een grootschalig consumentenonderzoek en softwaresysteem dat organisaties voorziet in het onderzoek en de middelen die ze nodig hebben om de verschillende stadia in het beslissingsproces en de complexe mix van motivaties achter het aankoopgedrag van mensen te begrijpen.

Commspoint Journey werd in 2015 gelanceerd in de Verenigde Staten en kort daarna uitgerold in Latijns-Amerika, Azië en Europa. Met de researchtool breidt Havas Media zijn expertise op het gebied van strategische communicatieplanning uit. Thijs Muller, CEO van Havas Media, over de keuze voor juist dit platform: ‘Wij benaderen de business van de klant altijd vanuit het oogpunt van de consument. Met Commspoint Journey kunnen we nu ook behoeften, emoties en beslissingen van mensen koppelen aan media om waardevolle connecties te maken tussen mensen en merken.’

Marcel van der Kooi, EVP Global Business of Pointlogic, vult aan: ‘Er is veel denkwerk gaan zitten in het ontwerp van onze Commspoint Journey research en software, maar het onderliggende uitgangspunt is simpel. Wij identificeren en meten de belangrijkste beslissingen en invloeden waar consumenten zich door laten leiden vóór, tijdens en na afloop van het aankoopproces van goederen en diensten.’

Voor Havas Media is Pointlogic een logische partner als het gaat om decision support solutions op het terrein van strategische marketingcommunicatie. Muller: ‘Pointlogic voorziet ons al jaren van essentiële software solutions die ons helpen om de plannen die we dagelijks voor onze klanten ontwikkelen te optimaliseren. Met Commspoint Journey voegen we een innovatieve solution toe aan ons strategisch planning proces die zorgt voor een compleet begrip van de consumer journey en de rol die media daarin spelen. Door het uitgebreide framework dat Pointlogic heeft ontwikkeld, is het toepasbaar op elke categorie zonder daarbij uit het oog te verliezen dat elke consumer journey uniek is.’

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken