Google bindt de strijd aan met advertentiefraude

Google bindt de strijd aan met advertentiefraude
  • Online
  • 27 sep 2017 @ 12:28
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Geen tag

Google zal marketeers automatisch vergoeden wanneer hun advertenties worden bezocht door bots in plaats van mensen. Daarnaast zet het onder meer 180 filters en algoritmes in om deze vorm van fraude te bestrijden. Dat stelt directeur productmanagement Payam Shodjai in een blogpost.

Een aantal nieuwe features moet het makkelijker maken om te zien of en hoeveel invalide verkeer wordt gedetecteerd in advertentiecampagnes en op welk moment dat gebeurt. Partijen zoals AppNexus, OpenX, Index Exchange, Teads, Telaria en DoubleClick Ad Exchange hebben toegezegd mee te doen aan het geautomatiseerde systeem dat in de komende maanden zal worden opgeleverd. Bij een grote hoeveelheid invalide verkeer kunnen adverteerders tot dertig dagen na hun maandelijkse betaling een vergoeding aanvragen. Lees hier de volledige blog van Payam Shodja. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken