Google bindt de strijd aan met advertentiefraude
- Online
- 27 sep 2017 @ 12:28
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 27 sep 2017 @ 12:28
- Redactie MarketingTribune
Google zal marketeers automatisch vergoeden wanneer hun advertenties worden bezocht door bots in plaats van mensen. Daarnaast zet het onder meer 180 filters en algoritmes in om deze vorm van fraude te bestrijden. Dat stelt directeur productmanagement Payam Shodjai in een blogpost.
Een aantal nieuwe features moet het makkelijker maken om te zien of en hoeveel invalide verkeer wordt gedetecteerd in advertentiecampagnes en op welk moment dat gebeurt. Partijen zoals AppNexus, OpenX, Index Exchange, Teads, Telaria en DoubleClick Ad Exchange hebben toegezegd mee te doen aan het geautomatiseerde systeem dat in de komende maanden zal worden opgeleverd. Bij een grote hoeveelheid invalide verkeer kunnen adverteerders tot dertig dagen na hun maandelijkse betaling een vergoeding aanvragen. Lees hier de volledige blog van Payam Shodja.
- Index Exchange
- Ad Exchange
- Payam Shodjai
- Telaria
- DoubleClick
- Teads
- AppNexus
- OpenX
- advertentiefraude
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing