KLM stelt tickets beschikbaar via Messenger

26sep 201712:47
  • Online
  • 6668 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • InnovatieKlantenserviceSocial MediaMessenger

nieuws KLM-klanten kunnen vanaf vandaag via Messenger een ticket boeken met behulp van kunstmatige intelligentie. KLM’s heeft de servicebot heet BlueBot (BB) gedoopt. Namens KLM helpt BB klanten om tijdens een gesprek een ticket te boeken via Messenger. Dankzij deze vorm van kunstmatige intelligentie kunnen klanten gemakkelijk een ticket boeken zonder tussenkomst van een KLM-medewerker.

BB is zelflerend en heeft haar eigen persoonlijkheid: ‘behulpzaam, vriendelijk, professioneel en gewaagd’. De bot is gebaseerd op kunstmatige intelligentie die verbonden is met KLM-technologie. BB wordt ondersteund door 250 menselijke servicecollega’s. Wanneer ze klanten niet verder kan helpen, verwijst ze hen door naar een van deze collega’s. Binnenkort zal BB meer diensten aanbieden en beschikbaar zijn op verschillende digitale kanalen, waaronder ‘voice’.

Volgens Pieter Groeneveld, Senior Vice President Digital Air France – KLM past de bot binnen de persoonlijke benadering die de luchtvaartmaatschappij voorstaat. ‘Op social media bieden we 24 uur per dag ondersteuning dankzij een team van 250 medewerkers die wekelijks meer dan 16.000 vragen beantwoorden. Deze aantallen zullen alleen maar toenemen, maar klanten willen natuurlijk wel een snelle reactie. Om deze reden experimenteren we al een tijdje met kunstmatige intelligentie, zodat onze medewerkers persoonlijk, tijdig en correct kunnen reageren. BB is de volgende stap binnen KLM’s socialmediastrategie. Ze helpt ons om persoonlijke service te verlenen via technologie met, waar nodig, ondersteuning van menselijke medewerkers.' 




comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing