Eventbrite stelt tickets ter beschikking via Facebook-app

Eventbrite stelt tickets ter beschikking via Facebook-app
  • Online
  • 2 okt 2017 @ 11:32
  • 8175 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • AppsPartnership

Facebook en Eventbrite maken het vanaf vandaag mogelijk voor consumenten in Nederland om binnen de Facebook-app direct tickets voor events te kopen. De partijen werken al sinds de lancering van Facebook Connect, waarmee websites bezocht kunnen worden zonder Facebook te verlaten, samen. De mogelijkheid om tickets via Eventbrite in de Facebook-app te kopen, is eerder dit jaar al in onder andere de VS, de UK en Duitsland succesvol gelanceerd.

Frans Jonker, General Manager Eventbrite Continental Europe: ‘Door het aantal stappen naar de aanschaf van een ticket te verminderen (denk aan het reduceren van het aantal te openen pagina’s, vensters en in te vullen formulieren) zijn mensen minder geneigd voortijdig het aankoopproces af te breken. We zien dat een organisator gemiddeld genomen bij iedere stap in het aankoopproces 10 procent van zijn potentiële ticketkopers verliest. Aan de andere kant zien we dat mensen op Facebook dubbel zo vaak bereid zijn om een ticket te kopen dan als ze worden geredirect naar een traditionele ticketingpagina.’

Drukkere events
Yoav Zeevi, Product Manager Facebook Event Ticketing: ‘Onze focus bij ticketing op Facebook is dat we het mensen toegankelijker willen maken om evenementen te bezoeken waarin ze geïnteresseerd zijn. En onze partners, zoals Eventbrite, helpen om makkelijker tickets te verkopen. De respons van onze partners is goed: dankzij de koppeling worden er meer tickets verkocht en worden events drukker bezocht.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken