Formitable haalt 280K op bij business angels

- Online
- 27 okt 2017 @ 16:23
- 23342 x gelezen
- Link
- Redactie Online
- CRMInnovatieProducten en diensten
- 27 okt 2017 @ 16:23
- 23342 x gelezen
- Redactie Online
Restaurant tech challenger Formitable heeft 280 duizend euro opgehaald bij zeven business angels. Adviseur alsmede investeerder Joost Nauta van IMAgency begeleidde de eerste ronde. Het wil het geld investeren in op CRM gebaseerde features.
In Nederland is de markt voor online reserveren in handen van TripAdvisor. Het Amerikaanse reviewplatform nam in 2015 eerst IENS over. In 2016 volgde de overname van Couverts, dat jarenlang de grote concurrent was. Door de overnames is er nu één grote speler ontstaan. De technologische vooruitgang heeft volgens medeoprichter van Formitable Raymond Wilders echter stilgestaan. Hij ziet daardoor kansen om hierop in te springen. ‘We helpen restaurants om het maximale uit hun eigen kanalen te halen. Meer reserveringen, minder no-shows en een verbeterde interactie tussen restaurants en hun gasten. Ook is vastgelegd dat restaurants zelf eigenaar zijn van de klantendata. Dat heeft veel toonaangevende restaurants over de streep getrokken. Nu gaan we verder investeren in CRM gebaseerde marketingfeatures. Restaurants zitten op een schat van data', zo stelt Wilders.
Joost Nauta van IMA: ‘We helpen restaurant nu al met het aantrekken van gasten. De volgende stap is om die aangetrokken klant te leren kennen om op een later moment weer een persoonlijke aanbieding te doen. Dit kan door POS data te combineren met de gegevens van de reservering. Voor vegetariërs werkt een aanbieding van een vegetarisch menu goed. En als je graag duurdere wijnen drinkt, dan vind je een special event met een bekende sommelier waarschijnlijk ook interessant. Dit soort analyses en persoonlijke communicatie is nu weggelegd voor grotere webshops, terwijl het voor restaurants ook super belangrijk is om gasten over langere termijn terug te laten komen.
Klanten
Restaurant die tickets actiematig inzetten zijn onder andere John Dory en Restaurant Johannes. Restaurants die met tickets werden om no-shows te voorkomen zijn Nacarat van Ron Blaauw, sterrenrestaurant Cucina del Mondo en in de toekomst 212, het nieuwe restaurant van tweesterrenchef Richard van Oostenbrugge.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
- Abonneren
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- NieuwsLeukemiepatiënt Akar start...14370x
- NieuwsHavana Harbor benoemt Coen...13595x
- NieuwsIedereen weet straks dat Philips...13003x
- NieuwsMultichannel Conference: Machine...12934x
- Nieuws1 op de 3 Nederlanders zegt niet...12665x
- NieuwsHillenaar introduceert special...12237x
Vacatures
- Enthousiaste Projectmanager Events...
- (Recruitment) Marketeer (Utrecht)
- Marketing en Communicatie Specialist...
- Senior Marketing Analyst...
- Head of SEA (Amsterdam)
- Omnichannel Manager - Fashion Europe...
- Directeur Communications &...
- Studio Piraat zoekt ervaren senior...
- Brand Manager Benelux (Harderwijk)
- E-businessmanager (Amsterdam)
Laatste Nieuws
- Thuisbezorgd.nl kiest het ruime sop... 25-04-2018
- Boatsters blijft concurrentie voor... 25-04-2018
- Cortina zet WhatsApp challenge Spot... 24-04-2018
- Interview Het gaat erom dat je echte... 23-04-2018
- Interview CultureRoad verrijkt... 23-04-2018
- Interview Wij koppelen de data20-04-2018
MarketingTribune Events
- 17mei 2018
Nationaal Customer Contact Congres
- 21jun 2018
NIMA Marketing Day
- 11sep 2018
Influencer Marketing Event