Vodafone omarmt optimisme met nieuwe merkclaim: 'The Future is Exciting. Ready?'

Vodafone omarmt optimisme met nieuwe merkclaim: 'The Future is Exciting. Ready?'
  • Online
  • 5 okt 2017 @ 10:49
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesMobile

'Power to you' is niet meer. Vodafone neemt na negen jaar afscheid van de merkclaim en presenteert: 'The Future is Exciting. Ready?' Doel van de nieuwe positionering is om de consument te laten ervaren wat er met moderne technologieën allemaal mogelijk is. MarketingTribune was aanwezig bij de lancering in Londen en sprak met onder meer manager commerciële communicatie Laura van Gestel.

Het mag geen verrassing heten dat de technologische ontwikkelingen de afgelopen jaren een enorme vlucht hebben genomen. De provider moedigt zijn klant dan ook aan om daarvan te profiteren en wil hem 'dichterbij de technologie' brengen. Optimisme moet hierin centraal staan.

Marcel de Groot, directeur consumentenmarkt bij Vodafone, laat weten: 'Met onze nieuwe campagne The Future is Exciting. Ready? laat Vodafone zien hoe de technologie van de toekomst dankzij het Vodafone-netwerk dromen en nieuwe ervaringen dichterbij brengt dan ooit. Door klanten daadwerkelijk uit te nodigen deze techniek te beleven, ervaren zij echt de spanning en voordelen van innovatie.'


Laura van Gestel (l), manager commerciële communicatie bij Vodafone.

Vodafone presenteerde de nieuwe campagne afgelopen dinsdag 3 oktober in de Shard te Londen, tevens het hoogste gebouw van Europa. Belangrijkste insights: het merk richt zich op... positiviteit. Is dat niet wat voor de hand liggend? Niet als het aan Laura van Gestel, manager commerciële communicatie, ligt. 'Je kunt niet anders dan positief zijn over de technologische ontwikkelingen van de afgelopen jaren. Ik bedoel: we zitten hier in Londen en ik kan gewoon werken vanaf mijn smartphone. Dat is toch prachtig? Vodafone is altijd al een merk geweest dat optimisme omarmt, en met deze campagne willen we dat extra benadrukken.'

Vodafone heeft door het Londense bureau YouGov onderzoek laten doen naar het onderwerp 'optimisme', onder 17.000 mensen in tien landen. Wat blijkt: de consument heeft in deze tijd simpelweg behoefte aan positiviteit. Onderstaande grafieken benadrukken dat:

Witte haaien
Zwemmen met witte haaien? Ook dat maakt Vodafone mogelijk... Volgende week donderdag 12 oktober zal het voor het eerst mogelijk zijn om onder water virtueel met witte haaien uit Zuid-Afrika te zwemmen. Vijf Vodafone-klanten gaan deze spannende ervaring beleven met een waterdichte vr-bril, in het Amsterdamse Marnixbad.

In Zuid-Afrika worden 360 graden videobeelden met witte haaien opgenomen. Hiervan is een speciale stream gemaakt waardoor je in een virtuele wereld levensecht voelt hoe het is om zonder kooi met witte haaien te zwemmen. Omdat 4G onder water een stuk lastiger is, heeft Vodafone er aan gewerkt om dit mogelijk te maken, zodat deelnemers tijdens de ervaring in het Marnixbad de stream kunnen bekijken.

Het project is de eerste in een reeks waarin Vodafone consumenten laat beleven hoe spannend het is om met de laatste technologieën nieuwe dingen te ervaren of te ontdekken. 

Geschiedenis
Zie hieronder de één minuut durende video geproduceerd door Ridley Scott Associates, waarin de geschiedenis van de technologie mooi naar voren komt:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken