Digitaal verzekeringslabel nowGo lanceert eerste campagne

9nov 201714:30
  • Online
  • 8978 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • DigitaalCampagnes

nieuws Digitaal label nowGo van verzekeraar Vivat lanceert zijn eerste campagne. De campagne is in samenwerking met RLVNT gemaakt. Hieruit is zowel een positionering, missie, visie, naamgeving, huisstijl, creatieve strategie als communicatieconcept ontwikkeld. Als eerste uit de reeks is de commercial voor de autoverzekering nu online te zien.

Het digitale label nowGo is opgericht vanuit de overtuiging dat verzekeren vandaag de dag veel transparanter en makkelijker kan. Geen ingewikkelde formulieren, lange wachttijden of onduidelijke informatie. Hierbij richt nowGo zich voornamelijk op de ‘early adopters’. Dit zijn veelal jongvolwassenen, die hun financiële zaken graag zelf regelen. Zij zoeken ook liever zelf uit wat het beste bij hen past. Vrijheid en nieuwe ervaringen opdoen zijn voor hen belangrijk, nowGo speelt hier naadloos op in. 

 

 

 

 



Jurgen Retra, Managing Director RLVNT: ‘nowGo wordt het digitale platform waar deze doelgroep geholpen en gemotiveerd wordt om zelf, op slimme wijze en zonder gedoe de juiste keuzes te maken als het gaat om complexere thema’s, zoals bijvoorbeeld verzekeren. Het fijne van deze eerste campagne is dat we dit niet gaan voorkauwen, maar dat ze het zelf kunnen ontdekken. Het reverse-effect tot aan de keuze voor nowGo versterkt deze gedachtegang, waarna het ervaren van vrijheid aan de ontdekker zelf wordt overgelaten.'  



Jeroen de Graaf, directeur Merk & Communicatie van VIVAT: ‘We positioneren nowGo als nieuwe financiële serviceprovider die in de toekomst, naast verzekeringen, ook digitale diensten wil bieden die het leven makkelijker en leuker maken. De verzekeringen zullen daar centraal in blijven staan. De nowGo producten zijn inmiddels al aardig populair aan het worden onder de beoogde doelgroep. We zijn trots op ons nieuwe online merk en zijn blij met de ondersteuning die we van RLVNT krijgen om nowGo breder in de markt bekend te maken.’  



Credits

Klant: nowGo (VIVAT)
Creative agency: RLVNT
Creatie: Imre Engbers, Oscar Polak
Strategie: Leila de Zwart, Jurgen Retra
PM: Els Boskemper, Karen Dresch
Development: Ron-Peter Wormgoor, Ruud Puylaert
nowGo: Alexander van Dijk, Maaike Bavinck, Maarten Uijterwaal, Willemijn Manshanden
Production company: TheBoardroom
Director:  Pieter Henket
Producer: Jim BresserD.O.P.: Ezra Reverda
Production Designer: Daan Croonenberg
Styling: Esmée Croqué
Editor: Gert-Willem Visser
Muziek/geluid: Benjamin Braasem
Grading: Guy Molin
Digital Media Agency: The online company

 

  


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing