Salesforce en Google slaan handen ineen met Google Analytics en Marketing Cloud

Salesforce en Google slaan handen ineen met Google Analytics en Marketing Cloud
  • Online
  • 7 nov 2017 @ 10:25
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Zakelijk

Salesforce gaat een strategische samenwerking aan met Google. Dit houdt onder meer een integratie in van Salesforce diensten en het zakelijke platform van Google, G Suite. Ook Salesforce Cloud en Google Analytics worden meer gesynchroniseerd. Dat werd gisteren bekendgemaakt tijdens Dreamforce in San Francisco.

Marketing Cloud en Google Analytics 360 worden gecombineerd. Salesforce en Google stellen; Salesforce​ ​Marketing​ ​Cloud​ ​and​ ​Google​ ​Analytics​ ​360:​ For the First time, a marketer can create customized audiences in Analytics 360 and easily push them to Marketing Cloud for activation in direct marketing channels such as email and mobile. In addition, Analytics 360 data will be available directly within Marketing Cloud, delivering marketers one holistic dashboard of consumer engagement data. Salesforce​ ​Sales​ ​Cloud​ ​and​ ​Google​ ​Analytics​ ​360:​ By integrating Sales Cloud data into Analytics 360, marketers will gain new visibility into the sales cycle, enabling them to create richer audience segments and deliver smarter ad optimization. With this deep integration, advertisers can convert prospects into customers and find more new customers by leveraging Google’s ad platforms.

Lees hier het volledige bericht over de samenwerking. En een verslag van hoofdredacteur van Twinkle Arjan van Oosterhout vanuit Dreamforce.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken