Uitrol internationaal online platform voor Chupa Chups

Uitrol internationaal online platform voor Chupa Chups
  • Online
  • 11 dec 2017 @ 17:57
  • 7795 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnlineProducten en dienstenStrategieBig data

Perfetti van Melle heeft in samenwerking met Burst het internationale online platform voor Chupa Chups gelanceerd, startend met Groot-Brittannië. Doelstelling is om wereldwijd één consistente merkbeleving te creëren en schaalvoordeel te behalen met één centraal online platform. De lokale marketeer heeft volledige vrijheid over de keuzes die ze maken qua content, look & feel en structuur van de website.

Elk land wereldwijd is op hetzelfde centrale platform aangesloten, waaraan continu wordt doorontwikkeld. Deze centralisering levert data op waarmee inzichten op internationaal niveau verkregen en vergeleken kunnen worden. Hierdoor kunnen landen van elkaar leren en kan op wereldwijde schaal informatie worden opgedaan over de doelgroep, die vervolgens weer toegepast kan worden in on- en offline marketingcommunicatie.

Hans Maltha (Burst): ‘Door de lancering van het internationale platform voor Perfetti van Melle is een grote stap gezet om een merk zoals Chupa Chups sneller mee te laten bewegen met de veranderingen van de consument, zonder daarbij consistentie in merkbeleving te verliezen. Door het bundelen van de krachten van alle landen op het gebied van digitale ontwikkeling zijn we in staat om sneller te innoveren dan de concurrentie.’  


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Marketingfacts