Takeaway versterkt zijn positie

Takeaway versterkt zijn positie
  • Online
  • 10 jan 2018 @ 13:37
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

In totaal werden in Nederland ruim 27 miljoen maaltijden besteld bij de online maaltijdbezorger. In de negen Europese landen waar het actief is, kwamen 68,3 miljoen orders binnen. Een stijging van 38 procent. De Nederlandse tak Thuisbezorgd.nl noteerde in het vierde kwartaal een ordergroei van 25 procent. Een enigszins tegenvallend resultaat ten opzichte van de jaargroei van 30 procent.

Het eerste halfjaar van 2017 schreef Takeaway.com – actief in negen Europese landen en Vietnam – nog een verlies van 21.8 miljoen euro. Het verlies was het resultaat van de marketingstrategie waarbij geïnvesteerd wordt om beter resultaat te boeken in de toekomst. ‘Takeaway is nu een marktleider in alle kernmarkten en we hebben er vertrouwen in dat we groei van het marktaandeel kunnen blijven laten zien', zo meldt CEO Jitse Groen.   

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken