Analyse Me lanceert interactief online DNA-platform
- Online
- 21 feb 2018 @ 13:25
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 21 feb 2018 @ 13:25
- Redactie Online
Moleculair voedingsdeskundige Dennis Bast en sportondernemer Sander Bast lanceren deze maand een interactief online platform waarop consumenten hun eigen DNA in kaart kunnen laten brengen. Om vervolgens advies te krijgen over hoe zijn kwaliteit van leven omhoog kan.
Elke DNA-analyse gaat gepaard met een persoonlijk lifestyleadvies op basis van de verkregen data. Voor de DNA-analyses combineert Analyse Me 700.000 stukjes van het DNA met andere typen data, zoals gedrag, leeftijd, geslacht en gewicht. ‘Op basis daarvan ontvangen consumenten bruikbare inzichten op het gebied van gezondheid, voeding en beweging,’ licht initiatiefnemer Sander Bast toe. ‘En dat varieert van de behoefte aan voedingsstoffen en de opbouw van spieren tot de aanleg voor overgewicht.’
Het concept is eenvoudig. De consument bestelt een DNA-kit, verzamelt zijn of haar DNA door wangslijmvlies af te nemen met een wattenstaafje en stuurt de kit vervolgens terug naar Analyse Me. Een paar weken later is dat wangslijmvlies vertaald naar concrete resultaten en adviezen, die beschikbaar worden gesteld in een online omgeving. Sander: ‘Met die adviezen kan de consument vervolgens aan zijn of haar gezondheid gaan werken, en daarmee gelijk bijdragen aan het voorkomen van chronische ziekten.’
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
- Tim Cook: 'Apple gaat terrein winnen... 01-03-2024
- [branded content] Stayokay Hostels... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing