[DDC18] Frank Schippers: 'Durf data vrij te geven'
- Online
- 8 feb 2018 @ 09:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Big dataEvenement
- 8 feb 2018 @ 09:01
- Lucas Boon
Martin and Lewis laat merken groeien door de combinatie van data en creativiteit. Niet vreemd dus dat Frank Schippers, founder van het bureau, komt spreken op Data Driven Commerce. Waarom is data zo belangrijk voor marketeers?
Data Driven Commerce vindt morgen (8 februari) plaats in De Glazen Ruimte te Maarssen. Ga voor het volledige programma hier naartoe en scoor hier vast een ticket.
Je stelt: marketeers moeten durven om data in te zetten. Wat bedoel je daar precies mee?
Dat ligt niet perse aan de marketeer, alswel de bestuurskamer. Daar wordt dan geroepen: 'Ja hallo, al die data gaan wij niet vrijgeven.' Een soort angst voor verandering. Veel bedrijven weten niet hoeveel data ze in huis hebben en dat het delen van deze data met bijvoorbeeld een bureau als dat van ons ze juist verder helpt.
Welk merk heeft een onderwerp als (big) data goed in de vingers?
Bij Dunkin' Donuts zijn ze stappen aan het zetten. Wij (het bureau van DD, red.) hebben gezegd: jullie moeten nu echt aan de app. Je kán niet meer zonder in deze tijd.
Dat geldt toch voor ieder merk?
Hangt even af van wat voor product of dienst je aanbiedt, maar als je het hebt over dit soort fastfoodketens, dan zeg ik: 100%.
Evengoed zijn er zat marketeers die nauwelijks technisch onderlegd zijn. Wat vind je daarvan?
Dan moet het bedrijf besluiten dat het tijd is voor een andere marketeer. Omdat 'ie blijkbaar niet wil. En als 'ie wel wil, is het heel simpel: opvoeden. Training en opleiding bieden dus.
Ofwel de marketeer anno 2018 moet digital native zijn?
Ja, absoluut. Ook wij als bureau moeten dat zijn. Als marketeer of creatief geloof ik het gewoon niet als je digital niet bovenaan je lijstje hebt staan. Dankzij alle technologische ontwikkelingen van nu kun je gewoon precies weten wie er van je merk houdt, wie er in je winkel komt, wat voor persoon dat is... En dat is toch precies de kennis die je als marketeer nodig hebt?
Welk merk heeft het níet in de vingers?
Veel automerken. Zeker in het geval van automotive zit de echte waarde 'm in onderhoud. Dus niet in het verkopen van zo'n auto, maar wat er daarná gebeurt. Daar heb je dus data voor nodig, om de klant echt te kennen.
Data Driven Commerce
Donderdag 8 februari
De Glazen Ruimte (Maarssen)
Bekijk hier het volledige programma
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- data driven commerce
- martin and lewis
- online
- big data
- de glazen ruimte
- digital native
- frank schippers
- data
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing