[Interview] 'Wij willen onze brand recognition laten groeien'

[Interview] 'Wij willen onze brand recognition laten groeien'
  • Online
  • 13 mrt 2018 @ 10:33
  • 8656 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Producten en dienstenInnovatie
  • 13 mrt 2018 @ 10:33
  • 8656 x gelezen
  • Wout Maas

Communications & Events Manager bij charge point aanbieder NewMotion Natascha de Waal wil een bijdrage leveren aan de verduurzaming van mobiliteit. ‘Waar wij ons als NewMotion op Europees niveau echt mee onderscheiden is het full service karakter van onze dienstverlening. Wij bieden slimme laadoplossingen voor thuis, op het werk en onderweg, met een 360 graden benadering.’

Je bent je loopbaan begonnen bij Toyota en was later onder meer jarenlang werkzaam bij Shell en Eneco. Ben je opgeschoven in je denkbeelden over duurzaamheid? Hieraan gekoppeld, waarom heb je gekozen voor NewMotion?
In het begin van mijn loopbaan lag de focus op autosport en automotive. Zo werkte ik onder andere bij Toyota Motorsport. Een zeer leerzame periode. Techniek en innovatie voerden daar uiteraard de boventoon, maar er werd ook veel waarde gehecht aan het werken in teamverband.
Het thema duurzaamheid heeft eigenlijk altijd een rol gespeeld in mijn carrière. Ik vind het belangrijk dat een werkgever een duurzame strategie heeft, zoals dat bij Eneco, maar ook bij Shell het geval is. Meer in het algemeen staat het leveren van een bijdrage aan een duurzame wereld, zowel persoonlijk als zakelijk, voor mij hoog op de agenda. NewMotion is voor mij dan ook een logische plek.

Wat wil je bereiken bij NewMotion en/of aan welke kerndoelstelling wil je een bijdrage leveren?
Wij willen onze brand recognition laten groeien in de markten waar wij op dit moment actief zijn. Centraal staat daarbij een pan-Europese strategie, waarbij we sterk hechten aan lokale input en executie. Dat zijn onderdelen waar ik dit jaar mee aan de slag ga.

Wie beschouw je als de belangrijkste concurrenten, en hoe beslecht je deze strijd in je voordeel?
Wat mij betreft werken we allemaal samen aan de verduurzaming van mobiliteit. Heel concreet zijn ook de partnerships met andere charge points aanbieders in ons roaming network. Waar wij ons als NewMotion op Europees niveau echt mee onderscheiden is het full service karakter van onze dienstverlening. Wij bieden slimme laadoplossingen voor thuis, op het werk en onderweg, met een 360 graden benadering.

Wat zijn de belangrijkste marketingkanalen voor jullie? En welke campagne komt eraan? Met welke bureaus werken jullie samen en hoe bevalt dit?
Op het gebied van marketing zetten wij onder andere advertorials, SEO - inclusief blogs - en online campagnes in. Een goed voorbeeld is onze recente Thinkplus campagne. Verder maken we onder meer gebruik van de diensten van web agency Your Majesty, voor direct mailings is er Pardot. Voor onze ongoing PR- en communicatie-activiteiten werken we onder andere met De PR Boutique in Nederland en Threepipe in het Verenigd Koninkrijk.  Met alle partijen werken we echt als een team samen en behalen mooie resultaten.

Wat is de doelstelling voor 2018?
Een belangrijke doelstelling is groei van ons marktaandeel in de landen waar wij op dit moment actief zijn. Daarnaast gaan we uitbreiden naar andere Europese landen. Een nadrukkelijke marketing- en PR-doelstelling is het vergroten van onze brand recognition als leidende Europese partij op de markt voor smart charging. We zijn goed op weg!


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Marketingfacts