ROOM wil concurrentie aan met grote verhuurders

ROOM wil concurrentie aan met grote verhuurders
  • Online
  • 12 mrt 2018 @ 10:44
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Een nieuwe platform genaamd ROOM voor studentenhuisvesting wil de concurrentie aangaan met de grote, commerciële partijen en daarmee eerlijke prijzen voor kamers aanbieden. Met een initieel aanbod van 17.000 studentenwoningen is het met de lancering begin dit jaar een van de grootste aanbieders in deze sector.

Ontwerpbureau TODAY ontwikkelde de merkstrategie, naamgeving en branding van ROOM. Creatief partner, Wouter Friso: ‘Met een aantal merkstrategische sessies brachten we het nieuwe merk gezamenlijk in kaart. We ontwikkelden vervolgens de nieuwe naam, logo en uitgangspunten voor het nieuwe merk. Om de naamsbekendheid van het platform te vergroten hebben we een online campagne geïnitieerd die half januari van start is gegaan’.

De uitdaging voor de naamgeving van het nieuwe platform greep TODAY met beiden handen aan. Een van de vereisten was dat naast Nederlandse studenten ook de groeiende hoeveelheid internationale studenten die Nederland mag ontvangen de naam logisch en gemakkelijk te onthouden moet zijn.

‘Met de naam ROOM creëerden we letterlijk de ruimte om een totaalconcept neer te zetten waarin tone-of-voice en copy erg belangrijk is geworden. Door meer te vertellen dan alleen het aanbod studentenkamers en het te koppelen aan de ontwikkeling die je in je studententijd persoonlijk doormaakt gaven we het merk betekenis en lading. Denk hierbij aan ‘room to study, room to explore, room to become you’, zegt Melina de Cock - creative lead in het project. 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken