Cortina zet WhatsApp challenge Spot the C in om jongeren te bereiken
- Online
- 24 apr 2018 @ 10:42
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Social mediaActivatie
- 24 apr 2018 @ 10:42
- Redactie Online
Cortina zet de zogeheten WhatsApp challenge ‘Spot the C’ in. Voor elke gefotografeerde Cortina-fiets ontvangen de teams een punt, Cortina e-bikes tellen dubbel. Het winnende team gaat er op 14 mei met vijf nieuwe Cortina e-bikes vandoor.
Twee weken lang kunnen zich teams zich aanmelden voor de ‘Spot the C’-challenge via de website. Het werven gebeurt voornamelijk via Facebook, Instagram en YouTube. Vervolgens worden 50 teams uitgenodigd om vanaf 7 mei daadwerkelijk met de actie mee te doen. Die bestaat de eerste 48 uur (7 en 8 mei) uit een hunt op Cortina fietsen. Voor elke gefotografeerde Cortina-fiets ontvangen de teams een punt, Cortina e-bikes tellen dubbel. Uiteraard wordt alles in de app gedeeld. Na 48 uur mogen de 10 teams met de meeste punten door in de challenge. Van 9 tot 13 mei komen hier elke dag maffe opdrachten voor extra bonuspunten bij. Het team dat op zondagavond 13 mei de meeste punten heeft, wint de 5 e-bikes.
Het fietsmerk koos voor WhatsApp vanwege de enorme populariteit van dit gesloten netwerk onder jongeren. Met ‘Spot the C’ wil Cortina zijn e-bikes onder de aandacht brengen bij jongeren tussen de 12 en 18 jaar. Anne-Tjitske Mulder van Cortina: ‘Jongeren beginnen de e-bike steeds meer te ontdekken als gemaksproduct. Als je dagelijks 15 kilometer naar de middelbare school moet fietsen, betekent een e-bike toch al snel 20 minuten langer in bed liggen!’
De e-bikes van Cortina onderscheiden zich van andere merken door hun hippe uitstraling, scherpe prijs en gebruiksvriendelijke bediening. ‘Cortina is als merk voor stadsfietsen enorm omarmt door jongeren. Als deze groep een e-bike overweegt, moet dit automatisch ook een Cortina worden’, aldus Mulder.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing