Cortina zet WhatsApp challenge Spot the C in om jongeren te bereiken

Cortina zet WhatsApp challenge Spot the C in om jongeren te bereiken
  • Online
  • 24 apr 2018 @ 10:42
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaActivatie

Cortina zet de zogeheten WhatsApp challenge ‘Spot the C’ in. Voor elke gefotografeerde Cortina-fiets ontvangen de teams een punt, Cortina e-bikes tellen dubbel. Het winnende team gaat er op 14 mei met vijf nieuwe Cortina e-bikes vandoor.

Twee weken lang kunnen zich teams zich aanmelden voor de ‘Spot the C’-challenge via de website. Het werven gebeurt voornamelijk via Facebook, Instagram en YouTube. Vervolgens worden 50 teams uitgenodigd om vanaf 7 mei daadwerkelijk met de actie mee te doen. Die bestaat de eerste 48 uur (7 en 8 mei) uit een hunt op Cortina fietsen. Voor elke gefotografeerde Cortina-fiets ontvangen de teams een punt, Cortina e-bikes tellen dubbel. Uiteraard wordt alles in de app gedeeld. Na 48 uur mogen de 10 teams met de meeste punten door in de challenge. Van 9 tot 13 mei komen hier elke dag maffe opdrachten voor extra bonuspunten bij. Het team dat op zondagavond 13 mei de meeste punten heeft, wint de 5 e-bikes.

Het fietsmerk koos voor WhatsApp vanwege de enorme populariteit van dit gesloten netwerk onder jongeren. Met ‘Spot the C’ wil Cortina zijn e-bikes onder de aandacht brengen bij jongeren tussen de 12 en 18 jaar. Anne-Tjitske Mulder van Cortina: ‘Jongeren beginnen de e-bike steeds meer te ontdekken als gemaksproduct. Als je dagelijks 15 kilometer naar de middelbare school moet fietsen, betekent een e-bike toch al snel 20 minuten langer in bed liggen!’
De e-bikes van Cortina onderscheiden zich van andere merken door hun hippe uitstraling, scherpe prijs en gebruiksvriendelijke bediening. ‘Cortina is als merk voor stadsfietsen enorm omarmt door jongeren. Als deze groep een e-bike overweegt, moet dit automatisch ook een Cortina worden’, aldus Mulder.

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken