Online en offline in de echt verbinden

17okt 201711:04
  • Online
  • 5586 x gelezen
  • Link
  • Lisa Paauwe
  • VideoE-commerceOnline

weblog Online marketing, vroeger, toen ik aan het begin van mijn werkende carrière stond... Ik weet het nog heel goed: bedrijven begonnen met social media ‘omdat iedereen het doet’, op tweets reageerden ze na 2 maanden en Facebook? Misschien ‘leuk’ voor internationale vrienden, maar Hyves was toch écht hot.

Weet VEA ons te verleiden?

12okt 201716:32
  • Bureaus
  • 24538 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • FilmCreatieReclame

weblog Honderd jaar reclame, hoe vat je dat pakkend én volledig samen in een documentaire van pakweg anderhalf uur? Een bomvol Tuschinski beleefde op 10 oktober de première van 'De kunst van het verleiden', de film die het 100-jarig jubileum van brancheorganisatie VEA extra cachet moest geven. Was deze productie van Big Shots een schot in de roos?

Campagne referendum sleepwet maxima cum laude geslaagd

12okt 201712:21
  • Online
  • 11541 x gelezen
  • Link
  • Klaus van den Berg
  • Campagnes

weblog De campagne ten behoeve van het gewenste referendum over de sleepwet is één van de meest opvallende maatschappelijke initiatieven van dit jaar op de Nederlandse markt. Een aantal oplettende studenten hebben de koppen bij elkaar gestoken, hun mouwen opgestroopt en het ziet ernaar uit dat zij hun goede doel ook daadwerkelijk gaan bereiken. Voor hun referendumaanvraag dienen 300.000 handtekeningen opgehaald te worden voor 16 oktober aanstaande. De teller staat vandaag al op meer dan 360.000 handtekeningen.

Foodverpakkingen optimaliseren voor online

10okt 201711:34
  • Food-en-retail
  • 8709 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • PackagingMarketingFood

weblog In vergelijking met andere branches blijft de online verkoop van food nog achter. Maar volgens kenners is het slechts een kwestie van tijd, want de digitale revolutie in food zet in hoog tempo door. De digitalisering zorgt voor nieuwe uitdagingen (en kansen) op het gebied van verpakkingen. Ben jij al voorbereid?

Wat marketeers van Kakhiel en Rumag kunnen leren

9okt 201716:36
  • Content
  • 9802 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • MakersContentSocial media

weblog Rumag heeft op het moment van schrijven zo’n 816.000 volgers op Instagram, tegen de 700.000 op Facebook en 16.000 op YouTube. Kakhiel verzamelde meer dan 344.000 fans op Facebook, 151.000 op Twitter, 405.000 op Instagram en 12.000 op YouTube. Een snelle schatting leert dat het potentiële digitale vermogen van elk hun ecosysteem al snel richting de 4 à 5 miljoen euro loopt. Wat kunnen marketeers, bestuurders en organisaties leren van Kakhiel en Rumag?

Oproep aan de trendwatcher

6okt 201716:35
  • Media
  • 32680 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • InnovatieTrendsStorytellingEffect

weblog Lange tijd waren trendwatchers perfecte vertalers van onze tijd: optimistisch, een tikkeltje gek en diep verliefd op technologie. Maar nu de tijden veranderen, is het beroep aan erosie onderhevig. Tijd voor de beroepsgroep om het hele verhaal te vertellen.

CRM-managers en C-suite executives kom uit je ivoren C-toren!

5okt 201709:05
  • Online
  • 7913 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • StrategieBig dataKlantCRM

weblog Hoewel CRM ook met een C begint, is er binnen de C-suite van veel bedrijven nog maar weinig ruimte voor de échte klant. Waar de CIO al enige tijd geleden zijn intrede heeft gedaan, is de klant vaak nog ondervertegenwoordigd in veel boardrooms. En dat terwijl de C van Customer belangrijker is dan ooit.

Krijg als marketeer beter inzicht in je ROI met visuele data-analyse

4okt 201709:45
  • Online
  • 7769 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Big dataMarketingautomation

weblog Wereldwijd staan organisaties steeds meer onder druk om zo kostenefficiënt mogelijk te werken. Afdelingen worden geacht de budgetten zo strak mogelijk in te plannen. Voor marketingafdelingen betekent dit, dat andere delen van het bedrijf verwachten dat men verantwoording aflegt over het rendement op marketingcampagnes en –activiteiten. Vooral voor marketeers is data-analyse een belangrijk instrument voor het verkrijgen van inzicht en het nemen van slimme beslissingen. Het negeren ervan kan het concurrentievermogen zelfs in gevaar brengen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing