[Redactioneel MarketingTribune 2] Gokje
- Online
- 2 feb 2015 @ 14:35
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Online
- 2 feb 2015 @ 14:35
- Sjaak Hoogkamer
Ik hou niet van gokken. Om geld dan. Ik heb er geen feeling voor, heb geen pokerface en ik mis de natuurlijke flair om te bluffen. Ik ga er ook altijd vanuit dat ik verlies. Dat is sowieso al de verkeerde grondhouding bij gokken uiteraard. Dus nee, u zult me niet snel aantreffen bij de Black Jack-tafel, de roulette of de eenarmige bandiet. Ik heb trouwens heel wat mensen kapot zien gaan in het café bij de gokautomaat. Weer niet die drie meloenen op een rij. Weer een euro in de gleuf. Weer niks. Weer een euro. Klein leed.
De vertrouwde fruitautomaat. Ze zijn er nog wel degelijk, maar in deze tijden van The Internet of Things zal het digitale gokken weldra een hoge vlucht nemen. Overal en altijd even een gokje kunnen wagen via bijvoorbeeld je mobiel. Wedden op paarden, voetbalwedstrijden, pokergames. In deze uitgave staan we uitgebreid stil bij de legalisering van online gokken in Nederland. In het buitenland is het fenomeen al langere tijd ingeburgerd, maar in dit land draaien de ambtelijke en politieke molens nu eenmaal langzaam. De kans is uiterst klein dat dit jaar de digitale miljoenen al kunnen worden binnengeharkt. Hoe dan ook, online betting is nog slechts een kwestie van tijd. De liberalisering van de online kansspelmarkt in Nederland zorgt er in ieder geval voor dat wereldwijde en Nederlandse aanbieders van gokspelletjes in de startblokken staan om met overvloedige marketingbudgetten de consument te verleiden een digitaal gokje te wagen.
Spannende tijden, dunkt mij. Ook voor ons eigen Holland Casino, Lotto en Staatsloterij. Op welk paard gokken de marketeers? Hoe krijgen zij voldoende naamsbekendheid, share of wallet en belangstelling? Ik zou niet graag in hun schoenen staan. Om nog maar te zwijgen van de ethische vraagstukken waarmee je als marketeer toch ook te maken krijgt. Want zal het online gokken niet meer en sneller verslavend werken dan een tastbaar fiche inzetten op de speeltafel van het Holland Casino? Juist ook omdat het feitelijk om virtueel en digitaal - en dus ook een tikje ‘onzichtbaar’ - geld gaat.
Daarover gesproken: online betalen kent nog vele geheimen en innovaties (Bitcoin!) die een speciaal congres zeker de moeite waard maken. Op 3 maart in Utrecht hoort u er alles over (zie ook www.onlinebetaalcongres.nl) Wat ons betreft zeker een gokje waard…
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- online kansspelmarkt
- Staatsloterij
- Online Betaal Congres
- Lotto
- gokken
- online gaming
- the internet of things
- Holland Casino
- sponsoring
- Bitcoin
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing