Social highlights oktober

2nov 201711:54
  • Online
  • 10263 x gelezen
  • Link
  • Isobar
  • TrendsSocial media

weblog Met de laatste zonnestralen in ons geheugen en de eerste kerstrecepten alweer in de traditionele media blikken we terug op de hoogtepunten in social media land. Op alle vlakken zien we dat nieuwe features van social kanalen zich doorzetten in de lijn der verwachtingen. Van brand awareness meer features die ge-end zijn op brand commerce.

En als je dan toch aan het Instagrammen bent…
Instagram en Shopify kondigden aan speciaal geselecteerde merken in verschillende branches een unieke kans te bieden voordat de kerstdrukte eraan komt: het toevoegen van ‘Shopify tags’. Interessant, zeker gezien het platform vorige maand de mijlpaal van 800 miljoen maandelijkse gebruikers en 2 miljoen maandelijkse adverteerders bereikte.

Trek in pizza?
Opnieuw draait het om commerce. Facebook kondigde namelijk aan te testen met het bestellen van eten via het grootste social platform. In het land van fastfood, de US, werd er al volop getest met het kopen van burgers, sandwiches en pizza. Volgens Facebook is het met name tot stand gekomen om het leven van de besteller makkelijker te maken. Maar dat is natuurlijk logisch.

De polls vlogen je om de oren
De actieve Instagram gebruiker is het onmogelijk ontgaan. Het is sinds het begin van de maand mogelijk om polls in te zetten in een story om direct interactie te krijgen van de volgers. Eindelijk meer engagement via stories! Voorlopig is het nog niet mogelijk om ‘polls’ in te zetten binnen advertised stories, de verwachting is dat dit niet zal uitblijven bij organisch succes.

Lekker samen live
Vlak voor het einde van de maand komt Instagram met nog een update. Je kunt nu samen met een vriend live. Er werd al getest met de nieuwe feature, maar nu kun je dus een volger die aan het kijken is tijdens je uitzending ook uitnodigen om mee te streamen.

Sneupen op Pinterest
Ongestoord snuffelen op Pinterest is er binnenkort ook niet meer bij. Het platform wat met name bekend is voor het opdoen van inspiratie, is ook steeds meer op zoek naar de next step voor merken. Met het adverteren op basis van zoekgedrag lijkt het platform een niche gevonden te hebben. Waar nu Google natuurlijk het platform is voor dit soort ads lijkt Pinterest next in line te zijn en de funnel daarmee af te maken.

Meer dan alleen een foto
De volgende stap is ook gezet voor Snapchat. Waar het platform nog druk op zoek was naar het verbreden van ‘brand awareness’ zoekt het ook naar nieuwe kansen. Zo kwam deze maand de ‘context card’ op de markt. Het voegt meer informatie toe aan bestaande filters op specifieke locaties. Het sterke is dat het gevuld wordt met gebruikersgedreven platformen als Foursquare, TripAdvisor, maar ook Uber is een mooie toevoeging. Boek direct de rit terug naar je hotel met Uber via Snapchat!

Wat er nog meer te zien was:

* Facebook kondigt live streaming van Champions League aan.

* Facebook is op zoek naar het bereiken van de jonge doelgroep met TBH.

* LinkedIn verbindt nu ook sales en marketing met elkaar

* Organisch bereik op Facebook verleden tijd?

* Bij Isobar beleefden we een onwijs gave Adnight

* Twitter introduceert een op het eerste oog saaie ad

* Binnenkort meer mogelijkheden voor merken via WhatsApp for Business.  

* Burger King maakte perfect gebruik van inzicht: help jij een kind dat gepest wordt? 

Deze blog is geschreven door senior producer Jelle Hofman 

 



Isobar

Isobar »

Werkt bij: Isobar

Functie:


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing