[column] Augmented Reality in contentmarketing: top of flop?
Augmented Reality (AR) is vooral bekend van Pokémon Go en gamen met de Oculus Rift en is één van de meest gebruikte online marketing tools van 2019 (Kotane, Znotina, & Hushko, 2019). Maar biedt AR daadwerkelijk kansen voor contentmarketeers of is het slechts een trend?
[column] Zo houd je jouw contentmarketing real-time
Inhakers: de laatste jaren worden ze steeds populairder in reclamewerking. Inhakers, ook wel real-time marketing (RTM) genoemd, zijn advertenties die ingaan op onderwerpen die op dat moment spelen. Abel Engelbart, student Communicatie- en Informatiewetenschappen aan Tilburg University, geeft drie tips om sociale media in te zetten voor real-time contentmarketing.
[column] Voorjaarsschoonmaak digitale marketing: 4 tips
Het afgelopen jaar hebben we geleerd dat digitale betrokkenheid dé manier is om in contact te blijven met consumenten. Will Dongleur, Regional Sales Director Benelux & Nordics bij Selligent Marketing Cloud, adviseert om juist nu de bezem door je digitale marketing te halen.
[column] ROI van videomarketing: essentieel, maar vaak vergeten
Social media is een walhalla voor online marketeers en video speelt een steeds grotere rol. Maar hoe weet je of video echt voor je werkt? Niels de Groot van Promotionfilm over hoe je snel de ROI van videomarketing berekent.
[column] Sommige trends moeten overwaaien
Sommige verhalen zijn niemendalletjes, maar wel leuk om te lezen. Zo ook een artikel dat gaat over de kracht van ‘werken bij’ op sociale media, websites of andere media.
[column] Marketeer, toon extra empathie voor klant
Voor managers van de klantenservice zou de stelregel Never waste a good crisis nu sterker dan ooit moeten resoneren. 2020 markeerde niet alleen het turbulente begin van een nieuw decennium, maar voor veel bedrijven ook het begin van een andere invulling van hun klantcontactstrategie.
[column] Happy wedding, uhh webinar
Het succes van de organisatie van een webinar of ander online of hybride evenement hangt af van -tig factoren. Frank Schröder, manager Marketing & Communicatie bij Quadia, trekt een vergelijking met een bruiloft. Veel kun je zelf, maar veel ook niet.
[column] Je geld of je review!
Boze klanten of concurrenten kunnen bewust schade veroorzaken via slechte reviews. Dit maakt vooral business-to-business-bedrijven die weinig reviews verzamelen kwetsbaar (en dat zijn er veel). Wat is het risico? Wat kun je eraan doen?
[column] Creatief gold diggen met data science
Af en toe zie je ontwikkelingen binnen je vakgebied in razend tempo op je afkomen. Meestal zijn de voortekenen al duidelijk, maar doe je er niets mee omdat het nog niet hoeft, denk je. Maar dan ineens - BAM - kun je er echt niet meer om heen. Data science is het nieuwe goud. Voor marketing, creatie en innovatie.
[column] Toepassingen van deepfakes voor merken en reclame
Een verdwenen popster herleeft, een klant die schijnbaar geholpen wordt door de ceo zelf, een nep-politicus spreekt of jij die schittert als volleerd danser op het lijf van een ware kampioen. Senior Assistant Professor bij het Behavioural Science Institute (BSI) aan de Radboud Universiteit Paul Ketelaar over de stand van zaken en mogelijke toepassingen van deepfakes voor merken.
[column] Eerlijkheid duurt het langst, ook bij influencers
Hoe eerlijker je bent als influencer - dus dat je betaald wordt en bewust reclame maakt voor een merk - des te geloofwaardiger ben je volgens Roos Hopman van Tilburg University.
[column] Welke modus kies jij na corona?
Wil je dit ook weer: een mail sturen naar een collega die drie bureaus van je vandaan zit, en vervolgens roepen waarom hij niet reageert? In je dromen hoop je waarschijnlijk dat je nooit meer naar kantoor hoeft.
[column] Slimmer winkelen met 'pratende' producten
Frits van den Bos, GS1 innovatiemanager, over het scannen in de 21ste eeuw. Van producten die veel meer gaan ’vertellen’. Dat opent nieuwe mogelijkheden, zowel voor brandowners als retailers. En voor consumenten.
[column] Waar blijft de gerobotiseerde taalpolitie?
Hier werd ik blij van. Een van mijn kinderen werkt sinds kort bij Artsen zonder Grenzen in Zweden. Als videoproducent. Van kinds af spreekt ze Zweeds en ze verblijft inmiddels vijf jaar in Zweden waar ze journalistiek werk verricht.
[column] Laat je e-maillijst kwalitatief groeien
Dat die plichtmatige maandelijkse e-mail niet veel zoden aan de dijk zet, betekent niet dat e-mailmarketing niet werkt. Stefanie Kokee van Hallo Blauw vertelt hoe je je e-maillijst kwalitatief kan laten groeien.
[column] Soms moet het maar weer eens
Opgepast, de volgende tekst kan angstgevoelens oproepen. Om ‘contextual targeting’ mogelijk te maken zijn er diverse tools ter beschikking. Belangrijk is om niet blind uit te gaan van de kracht van een tool.
[column] Waarom zien webshops er al 20 jaar hetzelfde uit?
Dankzij corona doen we meer dan ooit onze aankopen online, maar bij elk bezoek viel een ding mij enorm op: de meeste webshops zijn ontzettend weinig innovatief en dat biedt kansen…
[column] Wat is je missie?
‘Ik wil niet meer werken voor opdrachtgevers die geen bijdrage leveren aan een betere samenleving, ik wil werken voor mensen en merken die de wereld beter maken.’ Stoer als je dat durft te zeggen. Ik hoorde het onlangs uit de mond van een ervaren bureaudirecteur.
[column] Dit zijn de uitdagingen van NFT (Non-Fungible Tokens)
Als je de afgelopen tijd het nieuws op het gebied van technologie hebt bijgehouden, ben je misschien de nieuwste hype in de wereld van distributed ledgers en cryptocurrencies tegengekomen: de opkomst van het niet-vervangbare token (NFT). Een zeer interessante ontwikkeling. Maar er zijn er ook risico's, signaleert expert Wouter Dammers van LawFox.
[column] Wat is dit voor WC Eend-journalistiek?
Moet ik me hierover opwinden of beperk ik me tot gniffelen? Twintig jaar geleden vroegen we aan freelancers al om behalve een artikel ook de bijbehorende webtekst te leveren. Om te voorkomen dat een eindredacteur extra werk moest verzetten.
[column] Wie is de volgende koning op social?
Er komt werkelijk een explosie aan van nieuwe sociale media platformen. En dat maakt het spel zowel complexer als eenvoudiger tegelijkertijd, constateert columnist Rogier van Kralingen.
[column] Van angstzweet tot ontembaar verlangen
Groei heet tegenwoordig opschalen. Bij elk nieuw idee dat in je opkomt moet je je afvragen of je dat binnen afzienbare tijd kunt opschalen.
[column] Pakjes
Als ik van iedereen die ik in het afgelopen jaar heb gesproken die jeremieerde over hoe graag hij of zij weer eens live zou willen shoppen - dus zeg maar een stenen winkel in zou willen stappen - 1 euro had gekregen, dan was ik nu een schatrijk man.
[column] Van een potje knokken word je sterker
Als het gaat om de kracht van je bureau of bedrijf draait het niet alleen om het verschil ten opzichte van je concurrent. Gezonde rivaliteit binnen het bedrijf is minstens zo belangrijk.
[column] Clubhouse gratis? Yeah right!
Van Oprah Winfrey tot Kanye West en Elon Musk; iedereen is razend enthousiast over de ‘drop-in audio’-app Clubhouse, die nu alleen nog maar op iOS beschikbaar is. Maar Jonathan Fischbein, Chief Information Security Officer bij Check Point Software, ziet de eerste tekenen van groeipijnen bij de veel bejubelde app.
[column] Stop het jagen op veranderingen
Word jij daar ook zo moe van? Nu moeten we weer dringend onze LinkedIn-pagina aanpassen, want anders raken we achter of achterop en lopen we het risico minder bezoekers te krijgen. Dat blijkt uit onderzoek.
[column] Cowboycultuur
Leuk toch dat je nu content op maat krijgt, niet na drie seconden, maar per direct. DPG Media kondigt dit nieuws met veel tam tam aan. Het is ontwikkeld in samenwerking met Snakeware.
[column] Gevestigde automerken opgelet, de Chinezen komen!
De ene na de andere Chinese autofabrikant claimt een plek op de Europese automarkt. Waar het merkenaanbod jarenlang heerlijk overzichtelijk was, worden we nu zeer regelmatig geconfronteerd met weer een oosterse partij die hier een stukje van de autotaart wenst mee te pikken.
[column] Hoe verkoop ik net zo goed in een online meeting?
Verkopen is een vak apart, dat weet iedereen inmiddels wel. Het is de klik, het gunnen, maar ook zeker het luisteren én lezen van je (potentiële) klant. Maar hoe doe je dat wanneer je elkaar alleen maar online ziet? Armanda Kusse deelt de belangrijkste do’s & dont’s.
[column] Nieuwe eisen aan medewerkers in coronatijd
Uit een verhaal op MT/Sprout over HR na de pandemie haal ik een prikkelende zin van de HR-manager van Akzo-Nobel: ‘Als er overlegd moet worden met een nieuwe klant over hoe we gaan samenwerken, dan wordt HR daar tegenwoordig actief bij betrokken.’
[column] De marketinglessen van Netflix topserie Bridgerton
Het eerste seizoen van Bridgerton op Netflix is bingewatch-waardig en een gigantisch succes. Will Dongleur, Regional Sales Director Benelux & Nordics bij Selligent Marketing Cloud, haalt er naast veel kijkgenot ook zo maar 4 marketinglessen uit.
[column] 5 marketinglessen na 1 jaar corona
Na een jaar corona slagen de meeste marketeers er in hun activiteiten af te stemmen op ‘het nieuwe normaal’. Maar hoe kijken we terug en wat kunnen we ervan leren? Marene Arnold, Marketing & Communications Director bij Mastercard Nederland, zet de vijf fases en te leren lessen op een rij.
[column] Je bent marketeer en je wilt wat... op Clubhouse
Wat hebben Oprah, Elon Musk, Bas Smit en je buurman met elkaar gemeen? Ze hebben allemaal weleens in de afgelopen twee weken die ene anderhalve meter-hotspot bezocht: Clubhouse.
[column] Mark Rutte creëert nieuwe markt van schaarste
Onder grote druk van de samenleving heeft het kabinet besloten dat vanaf 3 maart de winkels weer een heel klein beetje open mogen. Twee personen per 10 minuten. Ja, daar is de retail enorm mee geholpen natuurlijk…
[column] Wat zijn de nadelen van Clubhouse? (3)
Het is niet alleen maar hosanna. Clubhouse is nog volop in ontwikkeling. Sterker nog: het is niet eens voor iedereen toegankelijk. Download je de app, dan krijg je de mogelijkheid om jezelf op een ‘waiting list’ te plaatsen totdat je toegang krijgt.
[column] Click en Collect
Het is het zoveelste doekje voor het bloeden van de demissionaire regering Rutte. De retail ligt al maanden aan een armzalig infuus en het einde van deze shutdown van winkels is nog steeds heel ver weg. Nog even en er bestaat helemaal geen retail meer!
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing