Biografie
Twitter: @KevLoos, @2Basics_NL
Biografie
Twitter: @KevLoos, @2Basics_NL
Hoe staat het met het morele gedrag in de grote wereld van de sport en gaming? Creatief Kevin Loos van bureau 2Basics analyseert en ziet dat fans een belangrijke rol spelen in dit proces.
Wie is de beste voetballer aller tijden? Johan Cruyff natuurlijk. Veertien dagen voerde influencer Koen Weijland campagne voor een hogere ranking voor Johan Cruyff in de game FIFA20. Kevin Loos van 2Basics, bedenker van de campagne, zet de inzichten en learnings op een rij.
Aan cijfers en publicaties over het eSports-domein geen gebrek dezer dagen. In alle onderzoeken stijgen het aantal gamers, aantal uur dat naar eSports wordt gekeken en de sponsorinkomsten ieder kwartaal opnieuw. Hoog tijd om het gesprek te verdiepen. Kevin Loos van marketingbureau 2Basics sprak uitgebreid met Wouter Sleijffers, CEO van Fnatic. 'Waarom zouden wij geen voetbalclub kunnen kopen?'
De markt van eSports groeit razendsnel en daarmee ook de interesse van sponsors. Waarom is deze wereld interessant voor bedrijven en hoe activeren zij hun partnership? Kevin Loos van marketingbureau 2Basics zet de laatste ontwikkelingen in eSports periodiek op een rij voor MarketingTribune. Ditmaal over FIFA17, Usain Bolt en Google.
De markt van eSports groeit razendsnel en daarmee ook de interesse van sponsors. Waarom is deze wereld interessant voor bedrijven en hoe activeren zij hun partnership? Kevin Loos van marketingbureau 2Basics zet de laatste ontwikkelingen in eSports periodiek op een rij voor MarketingTribune. Deze maand onder meer Red Bull en Formule 1.
En het marketing-toverwoord van 2017 is... eSports. Als u als marketeer niks met eSports doet, hoort u er tegenwoordig niet meer bij. Wilt u jongeren bereiken? Stap dan in eSports! U wilt de millennial aan uw merk binden? Probeer dan eens iets met eSports. Uw stadionpubliek vergrijst? Contracteer dan een FIFA17-speler! De vervolgvraag is dan wel: #HoeDan? Op die vraag hebben veel marketeers geen antwoord.
De markt van eSports groeit razendsnel en daarmee ook de interesse van sponsors. Waarom is deze wereld interessant voor bedrijven en hoe activeren zij hun partnership? Kevin Loos van marketingbureau 2Basics zet de laatste ontwikkelingen in eSports periodiek op een rij voor MarketingTribune. Ditmaal met speciale aandacht voor de E-Divisie, waarmee de Eredivisie komende maand in de game FIFA17 stapt.
De markt van eSports groeit razendsnel en daarmee ook de interesse van sponsors. Wat we al een tijdje zien is dat branchevreemde merken geïnteresseerd raken in eSports. Waarom is deze wereld interessant voor bedrijven en hoe activeren zij hun partnership? Kevin Loos van sportmarketingbureau 2Basics zet de laatste ontwikkelingen in eSports periodiek op een rij voor MarketingTribune. Ditmaal over de eigen eSporter van PSV, maar toch vooral het kijkcijferrecord van de League of Legends World Finals.
De markt van eSports groeit razendsnel en daarmee ook de interesse van sponsors. Wat we al een tijdje zien is dat branchevreemde merken geïnteresseerd raken in eSports. Waarom is deze wereld interessant voor bedrijven en hoe activeren zij hun partnership? Kevin Loos van sportmarketingbureau 2Basics zet de laatste ontwikkelingen in eSports periodiek op een rij voor MarketingTribune.
De markt van eSports groeit razendsnel en daarmee ook de interesse van sponsors. Wat we al een tijdje zien is dat branchevreemde merken geïnteresseerd raken in eSports. Waarom is deze wereld interessant voor bedrijven en hoe activeren zij hun partnership? Kevin Loos van sportmarketingbureau 2Basics zet de laatste ontwikkelingen in eSports periodiek op een rij voor MarketingTribune.
De markt van eSports groeit razendsnel, en daarmee ook de interesse van sponsors. Wat we al een tijdje zien is dat branchevreemde merken geïnteresseerd raken in eSports. Waarom is deze wereld interessant voor bedrijven, en hoe activeren zij hun partnership? Kevin Loos van sportmarketingbureau 2Basics zet de laatste ontwikkelingen in eSports periodiek op een rij voor MarketingTribune.
17.000 toeschouwers in een stadion en 30 miljoen kijkers thuis zagen vorige maand de World Championship Final van de game League of Legends in Berlijn. Coca-Cola is partner van Riot, de ontwikkelaar en uitgever van League of Legends en was zichtbaar aanwezig in Berlijn. Alban Dechelotte is als Entertainment Marketing Manager op het hoofdkantoor in Atlanta verantwoordelijk voor dit partnership. Kevin Loos van sportmarketingbureau 2Basics sprak hem op dit amazing eSports event.
FC Groningen versloeg PEC Zwolle in de bekerfinale. Sport is emotie. Sport is social. Ik keek naar de social activiteiten van hun sponsors: Essent (FC Groningen) en Trustbrix (PEC Zwolle). De wedstrijd was immers een mooi moment om het sponsorschap te activeren via social media. Essent is veel groter op social dan Trustbrix. Maar miste een enorme kans voor open doel! Het was duidelijk weekend in Den Bosch.
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox: