Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Cannes-jurylid Darre van Dijk (TBWA): 'Veel campagnes voelen niet helemaal waar'

22jun 201700:03
  • Bureaus
  • 14407 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieCampagnesInterviewCannesMVO

nieuws Tien professionals uit Nederland zitten dit jaar in de jury van reclamefestival Cannes Lions. MarketingTribune vroeg ze naar hun kijk op Cannes en de positie van Nederlandse creativiteit. Aan het woord is ditmaal Darre van Dijk, CCO van TBWA\Neboko en jurylid voor de Direct Lions. 'Purpose wint prijzen, maar soms mis ik de essentie van ons vak.'

Interview with Emmanuel Flores (JWT Amsterdam): 'Digital empowerment'

21jun 201710:02
  • Bureaus
  • 17110 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CannesInnovatieInterviewVirtual RealityCreatie

nieuws Ten professionals from the Netherlands join this year's jury of the Cannes Lions International Festival of Creativity. MarketingTribune interviewed them about their views on the festival and the position of Dutch creativity. Emmanuel Flores, the Mexican innovation director of J. Walter Thompson Amsterdam, is a jury member for the Innovation Lions in Cannes. 'This is where new marketing technology, creativity and business meet.'

Cannes Lions: JWT wint eerste goud voor Nederland

21jun 201700:16
  • Bureaus
  • 13453 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CannesInnovatieCampagnesVirtual RealityAward

nieuws Het eerste Nederlandse goud is binnen in Cannes. J. Walter Thompson, vorig jaar de grote Nederlandse winnaar, won dinsdag een gouden Direct Lion voor 'School for Justice', een speciaal project voor de Free a Girl Movement. Ook was er goud weggelegd voor MediaMonks, dat betrokken was bij ‘Enter Sandbox’, een project voor Audi in samenwerking met reclamebureau POL uit Oslo.

Victor Knaap (MediaMonks): 'Elke Leeuw is speciaal'

20jun 201719:15
  • Bureaus
  • 12599 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CannesInterviewCreatieVirtual RealityAward

nieuws Eenentwintig nominaties vergaarde het Nederlandse productiebedrijf MediaMonks in het openingsweekend van Cannes Lions. Daarmee zetten de 'Monks' het succes van afgelopen jaar voort. MarketingTribune sprak met CEO Victor Knaap over Leeuwen, jonge honden en internationale expansie.

Cannes: veel brons voor Anomaly, DDB en TBWA

20jun 201711:05
  • Bureaus
  • 10168 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • AwardCannesOutdoorReclame

nieuws Nederland is de leeuwenjacht in Cannes begonnen met veel brons. Na een prijsloos weekend met de Health en Pharma Lions werd er op maandag wel volop geoogst. Drie bronzen Leeuwen gingen er naar DDB & Tribal en TBWA\Neboko. Anomaly viel zelfs vijf keer in de prijzen met buitenreclame voor Diesel.

Ajax strikt gokbedrijf KB88, alleen voor Aziatische markt

20jun 201700:31
  • Sponsoring
  • 12563 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Online gamingVoetbalRechtenPartnership

nieuws Ajax blijft Aziatische sponsors aan zich binden, want het Chinese KB88 is alweer de zesde. Wel een bijzondere, want vanwege de kansspel-wetgeving activeert het gokbedrijf zijn partnership alleen in Azië. Met ingang van juli is KB88 gedurende twee seizoenen de officiële 'Asian Betting Partner' van Ajax.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen