Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Ook Red Dot Awards voor KLM, ING en Triggi

11aug 201711:46
  • Design
  • 22991 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws Ook het reisplatform ‘iFly KLM Selections’ (categorie best website) van bureau Born05 en de inzendingen van ING Mobiel Betalen (categorie Apps) en Triggi (categorie Interface & user Experience Design) van bureau Resoluut zijn bekroond met een Red Dot Design Award 2017. De awards worden dit jaar op 27 oktober in Berlijn uitgereikt.

Fries Museum brengt Mata Hari in nieuw expoconcept

10aug 201712:17
  • Design
  • 10170 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Innovatie

nieuws Van 14 oktober 2017 tot en met 2 april 2018 presenteert het Fries Museum in Leeuwarden de tentoonstelling Mata Hari: de mythe en het meisje. Precies honderd jaar na haar dood vertelt het museum voor het eerst het volledige levensverhaal van Margaretha Geertruida Zelle. Het vernieuwende tentoonstellingsconcept werd ontwikkeld in samenwerking met Studio Louter. Opera Amsterdam tekent voor de theatrale vormgeving.

Brandmanager Rijks (Hertog Jan): onze authenticiteit is ons marketingwapen

10aug 201709:44
  • Food-en-retail
  • 10632 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Merken

nieuws Hertog Jan lanceerde recentelijk ‘Het Genootschap’: een verbond van cafés met liefde voor bier. Het Limburgse biermerk heeft 27 cafés geselecteerd die Hertog Jan op het hoogst mogelijke niveau presenteren. De cafés zijn verspreid door heel Nederland. Paul Rijks, Senior Brand Manager van Hertog Jan, over het initiatief: ‘Wij vinden het belangrijk dat wij deze café-eigenaren kunnen helpen om de juiste beleving van het merk en al onze bieren neer te zetten.’

Van Heertum Design VHD wint Red Dot Award 2017

10aug 201709:38
  • Design
  • 7810 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws VHD won de Red Dot Award in de categorie Packaging Design voor het Cráneo Organic Mezcal verpakkingsontwerp. Eerder dit jaar won VHD ook al een NL Packaging Award met dezelfde fles. De prijsuitreiking voor de Red Dot Award: Communicatie Design 2017 vindt plaats op 27 oktober in Berlijn.

Kleinere merken vinden klant belangrijker

9aug 201714:07
  • B2b
  • 10126 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Verkoop

nieuws Europese consumenten (53%) vinden dat kleinere merken hun behoeften belangrijker vinden dan grotere merken. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van technologiespecialist Ricoh. Slechts een vijfde (21%) van de respondenten gelooft dat grotere merken meer aandacht aan hen besteden, ook al hebben deze bedrijven meestal meer middelen ter beschikking.

Disney stopt met Netflix

9aug 201710:48
  • Media
  • 6296 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Televisie

nieuws Disney stopt met de verkoop van films aan videobedrijf Netflix en start haar eigen onlinediensten. De lopende overeenkomst met Netflix om films van Disney te streamen wordt, zo meldt fd.nl vandaag, per eind 2019 opgezegd.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen