Redactie Sponsoring

Redactie Sponsoring

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.

Recente artikelen van Redactie Sponsoring

SAP en WTA lanceren realtime analysetool

7aug 201514:28
  • Sponsoring
  • 20070 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • PartnershipSport

nieuws Het Duitse softwarebedrijf SAP en de Women’s Tennis Association (WTA) hebben hun partnership geïntensiveerd met de ontwikkeling van een nieuw analysetool dat coaches toegang geeft tot realtime performance data tijdens wedstrijden. Tijdens zogenaamde “on-court coaching breaks” kunnen coaches met de tablet in de hand aanwijzingen geven op basis van realtime data-analyses. De data wordt iedere 15 seconden geüpdatet. De software, SAP Tennis Analytics for Coaches, zal deze week voor het eerst beschikbaar zijn tijdens het WTA toernooi van Stanford.

BMW ontwerpt nieuwe race rolstoel voor Amerikaans Paralympisch Team

7aug 201512:16
  • Sponsoring
  • 18712 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Olympische SpelenOnderzoek

nieuws BMW gaat nieuwe race rolstoelen ontwerpen voor het Amerikaanse Paralympische Track and Field team. De rolstoelen zullen tijdens de Paralympische Spelen in Rio de Janeiro worden ingezet. De ontwikkeling van de nieuwe rolstoelen markeert alweer het 4e “vehicle transfer technology” project van BMW in de 6-jarige samenwerkingsovereenkomst met Team USA. Eerder tekende BMW al voor het ontwerp en de ontwikkeling van de tweemansbob waarmee Team USA in Sotchi 2014 voor het eerst sinds 62 jaar weer een medaille haalde.

Grolsch en NU.nl brengen eenmalig nieuws uit het verleden op TOENpuntNL

7aug 201510:28
  • Sponsoring
  • 15828 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • CampagnesOnline

nieuws In het kader van het 400-jarig jubileum van bierbrouwer Grolsch verrast nieuwswebsite Nu.nl vandaag, vrijdag 7 augustus, bezoekers met eenmalig nieuws uit het verleden. Wanneer bezoekers op NU.nl een speciale toetsencombinatie indrukken, verschijnt TOENpuntNL op het scherm. TOENpuntNL is een digitale krant met de diverse hoogtepunten uit het roemrijke verleden van Grolsch. Het idee van TOENpuntNL is afkomstig van Grolsch’ bureau MEC.

If Carlsberg did kickabouts...

6aug 201516:05
  • Sponsoring
  • 12292 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • VoetbalSponsoringAdvertising

nieuws Carlsberg, het officiële biermerk van de Barclays Premier League, heeft vlak voor de start van de Engelse voetbalcompetitie een wereldwijde TV commercial gelanceerd met onder meer oud-Manchester United keeper Peter Schmeichel en voetbalcommentator Jeff Stelling. Creatief bureau 72andsunny uit Amsterdam is verantwoordelijk voor de commercial. In de commercial transformeert een dagdagelijks voetbalpartijtje in het park door toedoen van Carlsberg tot een wonderbaarlijke wedstrijd vol drama en emotie. De commercial maakt deel uit van de “If Carlsberg did…-campagne”.

HEALTH i PORT nieuwe tenuepartner FC Groningen

6aug 201514:09
  • Sponsoring
  • 11192 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • VoetbalPartnership

nieuws HEALTH i PORT is met onmiddellijke ingang de nieuwe tenuepartner van FC Groningen voor het seizoen 2015/2016. HEALTH i PORT wordt als tenuesponsor de opvolger van de Energy Valley Topclub, dat de afgelopen vier seizoenen op de achterzijde van het wedstrijdshirt van FC Groningen stond. HEALTH i PORT is een initiatief van GGZ-instelling INTER-PSY en FC Groningen. De sponsoring van het tenue is slecht één van de manieren waarop de samenwerking tussen FC Groningen en HEALTH i PORT gestalte krijgt.

PepsiCo met 360 miljoen dollar grootste US sponsor in 2014

6aug 201510:07
  • Sponsoring
  • 12421 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • OnderzoekSponsorship

nieuws PepsiCo was, net als in 2013, ook in 2014 de grootste sponsor in de Verenigde Staten. De frisdrankengigant spendeerde vorig jaar tussen de 355 en 360 miljoen dollar aan sponsoring, blijkt uit de jaarlijkse sponsoranalyse van consultancy- en onderzoeksbureau IEG. De branches dranken, automotive, sportkleding en telecom domineren de top van de ranglijst. In totaal waren er in 2014 107 Amerikaanse bedrijven die meer dan 15 miljoen dollar aan sponsoring uitgaven: in 2013 waren dat er nog 104.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen