Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Merken haken veilig én grappig in op 1 april

3apr 201710:56
  • Bureaus
  • 18877 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ActivatieContentMerken

nieuws Google Wind, verkeersborden tegen laagstaande zon, tandpasta met Whopper-smaak en drones die hondenpoep opruimen. Bedrijven hebben weer flink hun best gedaan om creatief in te haken op 1 april. Fool's Day is een vaste dag op de contentkalender, maar de vraag is natuurlijk wat al dat nepnieuws doet voor je merk.

Hoofdredacteur Vogue onder vuur om uitspraak over donkere modellen

27mrt 201711:39
  • Media
  • 14774 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Social mediaJournalistiekTijdschriften

nieuws Vogue-hoofdredacteur Karin Swerink heeft veel kritiek gekregen over een uitspraak over donkere fotomodellen. Die staan volgens haar zelden op de cover van haar blad omdat er te weinig goede 'donkere meisjes' zijn. Kleur is volgens Swerink 'niet van belang'. Na kritiek op social media heeft ze haar excuses gemaakt.

Havas Group UK stopt met adverteren bij Google

22mrt 201711:44
  • Bureaus
  • 16312 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Online advertisingMediabureauReclameBereik

nieuws Havas Group UK staakt al zijn reclamebestedingen bij Google YouTube. Aanleiding is de positionering van advertenties van Havas-klanten naast 'dubieuze en onveilige content' op internet.

[TK17] Politieke parodie: leuk of een beetje zielig?

15mrt 201710:57
  • Media
  • 16765 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentCopywritingCampagnesPolitiek

nieuws De PvdA stevent af op een historische verkiezingsnederlaag. Toch trokken de sociaal-democraten in de laatste dagen voor de stembusgang qua marketing alles uit de kast om toch nog in de gunst van de kiezer te komen. Eerst met een ellenlange longcopy, daarna daags voor de verkiezingen met een parodie op een VVD-printuiting. In tegenstelling tussen de eerdere fittie tussen CDA en VVD over 'premier Buma' sloeg deze grap echter totaal dood. Wanneer werkt politieke parodie wel en niet?

[TK17] CDA wil de stem van Henk, Ingrid, Youssef of Kees

13mrt 201708:49
  • Bureaus
  • 11458 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentVideoPolitiekReclame

nieuws De laatste dagen voor de verkiezingen knallen de politieke partijen op dubbele kracht met hun reclamebudget. VVD en D66 staan vandaag prominent in de krant met opvallende print-advertenties, terwijl het CDA wederom uitpakt op social media. Reclamebureau Joe Public stopte Sybrand Buma ditmaal in een radiostudio, met verrassend stemgeluid.

[TK17] Trump antwoordt Nederland... twee keer zelfs

11mrt 201717:25
  • Bureaus
  • 23284 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PolitiekCampagnesVideoContentVirale marketing

nieuws De 'Netherlands Second'-video van VPRO-programma Zondag Met Lubach ging kneiter-viral, dus kon een antwoord niet uitblijven. Van Donald Trump, wel te verstaan. Dit weekend kwam dat antwoord, twee keer zelfs.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen