Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

CMO Jeremiah Albinus (fonQ) spreekt op MarTech17: 'Geek marketeers will rule!'

26jul 201714:06
  • B2b
  • 9237 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Evenement

nieuws De eerste 2 topsprekers op Marketing&Technology 2017 op 9 november a.s. zijn bekend. Jeremiah Albinus is CMO bij fonQ. Hij heeft een passie voor het begrijpen van veranderend consumentengedrag en hoe je daarop commercieel kunt inspelen. Albinus spreekt over deze passie en het belang van een perfecte customer journey. ‘De customer journey is complex en aan verandering onderhevig. Hij is digitaal en fysiek, klant- en winst gedreven, lineair en gefragmenteerd. Hierdoor zijn details geen details. Ze maken voor fonQ het verschil tussen succes en falen.’ Tweede spreker is prof. dr. Roland van der Vorst van FreedomLab en TU Delft.

Sponsorcongres 2017: Kan sponsoring de Noordpool redden?

25jul 201710:19
  • Sponsoring
  • 8563 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Sponsorcongres

nieuws Poolreizigster en klimaatjournalist Bernice Notenboom is de keynote op het Sponsorcongres van 26 september aanstaande. Purpose is het centrale thema van het congres: hoe kan sponsoring ook en vooral een maatschappelijke impact hebben? Naast Notenboom zijn er ook presentaties van wielerteam Earth dat de aarde sponsort, Nationale Opera & Ballet, het Fries Museum en hun partnership met Aegon, Het Concertgebouw en Robeco Summernights en het bureau Wijzer Werven dat instellingen in de culturele sector helpt om sponsors te werven.

Mercurs introduceert nieuwe awards

19jul 201714:02
  • Media
  • 6423 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws Mercurs geeft dit jaar ook een award voor het Magazinemerk van het Jaar en beloont de Mercur Cover van het Jaar (terug van weggeweest). De Mercur voor het magazinemerk is een samenvoeging van Mercurs Magazine en Mediamerk van het Jaar. Een logische stap volgens de organisatie, omdat je geen enkel magazine meer kunt beoordelen zonder de 360-graden visie. Het magazine met de meest originele, creatieve en onderscheidende cover wordt op 14 december 2017 bekroond samen met alle andere Mercurs.

Ford start dynamische videocampagne Facebook

18jul 201711:13
  • Content
  • 7752 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CampagnesVideo

nieuws Automerk Ford, klant bij Mindshare, start op Facebook en Instagram met het geautomatiseerd verspreiden van honderden video’s. Elke gebruiker krijgt een video te zien die specifiek afgestemd is op zijn of haar interesse, gedrag of demografisch profiel.

Opposuits lanceert kindercollecties

18jul 201710:16
  • Online
  • 8369 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Commerce

nieuws Pakkenmerk OppoSuits lanceert op 18 juli twee nieuwe collecties: pakken voor jongetjes van 2 tot 8 jaar en pakken voor tienerjongens van 10 tot 16 jaar. De kleurrijke kinderpakken met opvallende prints zijn nieuwe varianten op de wereldwijd succesvolle heren- en vrouwenlijnen van het merk.

Groot tekort aan gekwalificeerd e-commercepersoneel

17jul 201711:34
  • Online
  • 5967 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Webwinkel

nieuws De online consumentenbestedingen groeien onverminderd door, bleek eerder uit de Thuiswinkel Markt Monitor. Dat vindt zijn weerklank in de personele bezetting bij e-commercebedrijven. Uit onderzoek onder de leden van Thuiswinkel.org, door onderzoeksbureau Panteia in samenwerking met Human Capital Tafel Logistiek, blijkt dat deze omzetgroei leidt tot uitdagingen bij de werving van nieuw personeel en de kwalificaties van zittend personeel.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen