Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Wat leren we van de Rabopitch?

19mei 201711:58
  • Bureaus
  • 42736 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PitchesMerkenStrategieKlanten

weblog Hoe staat het met de veelbesproken Rabopitch? Een opmerkelijk brede uitnodiging aan zo ongeveer iedereen om het verhaal van Rabobank te vertellen, gelardeerd met publieke kritiek op traditionele reclamebureaus ('Voorspelbaar!') en de waarschuwing van vakorganisatie VEA dat de pitchcode niet wordt nageleefd. Of was dit gewoon verfrissend creatief en vernieuwend klantdenken? Het grappige is dat na alle ophef het stof neerdwarrelde en er afgelopen week in alle rust een selectie is gemaakt. Wat vertelt de shortlist ons precies?

'Eredivisie profiteert van nieuw sponsormodel'

14mei 201719:01
  • Sponsoring
  • 23247 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkPartnershipSponsoringVoetbal

nieuws Het Eredivisie-seizoen zit erop, met na achttien jaar eindelijk weer eens Feyenoord als kampioen. Een goed moment om de balans op te maken: hoe staat de Eredivisie er na jaren van teruglopende sponsor-inkomsten momenteel voor? MarketingTribune vraagt het aan sponsors en sportmarketeers. 'Goed dat de Eredivisie kiest voor nieuw sponsormodel.'

[Rondvraag] 'Sponsoring Nederlands voetbal moet anders'

12mei 201710:52
  • Sponsoring
  • 41737 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkSponsoringVoetbalForum

nieuws Volop spanning op de slotdag van de Eredivisie. Komend weekend valt de beslissing over het kampioenschap: wint Feyenoord of achterhaalt Ajax de Rotterdammers toch nog? Een goed moment voor een voetbal-rondvraag onder sponsors en sportmarketeers. Volgende week publiceert MarketingTribune de visie van vakgenoten op de Eredivisie als geheel, maar vandaag richten we ons specifiek op de voetbalclubs zelf: wat zeggen de nieuwe sponsors van de topclubs over de commerciële kansen van het Nederlands clubvoetbal?

Sponsors over KNVB-drama: 'Steun ook bij tegenspoed'

10mei 201712:09
  • Sponsoring
  • 17478 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • WK VoetbalSponsoringCommunicatieVoetbal

nieuws De KNVB verkeert in zwaar weer. Oranje dreigt na het EK ook het WK Voetbal te missen en de benoeming van bondscoach Dick Advocaat werd een communicatief drama. MarketingTribune hield een rondvraag onder sponsors en sportmarketeers. Wat vinden zij van de KNVB-malaise?

Overheid stopt voorlopig met adverteren op Geenstijl

10mei 201709:49
  • Media
  • 14846 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BloggenMediaPolitiekReclame

nieuws De Nederlandse overheid adverteert voorlopig niet op de in opspraak geraakte TMG-blog Geenstijl en videoplatform Dumpert. Dit heeft demissionair vice-premier Lodewijk Asscher gezegd in de Tweede Kamer.

De merkwaarde van de Johan Cruijff Arena

5mei 201709:14
  • Sponsoring
  • 38805 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenSponsoringVoetbal

weblog De Amsterdam Arena gaat de Johan Cruijff Arena heten, maar da’s logisch. Natuurlijk moet het stadion van Ajax worden vernoemd naar de mythische nummer 14, die qua imago de landsgrenzen ver overstijgt. Toch ging er aan deze intentieverklaring tussen Ajax, Arena en Amsterdam veel getouwtrek vooraf. Da’s ook logisch, zeggen sponsor-experts. Er spelen immers veel belangen. Al is het sterk de vraag of al die bobo’s het grootste belang wel echt inzien: de gevoelswaarde van het merk Cruijff.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen