Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

De merkwaarde van de Johan Cruijff Arena

5mei 201709:14
  • Sponsoring
  • 38823 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenSponsoringVoetbal

weblog De Amsterdam Arena gaat de Johan Cruijff Arena heten, maar da’s logisch. Natuurlijk moet het stadion van Ajax worden vernoemd naar de mythische nummer 14, die qua imago de landsgrenzen ver overstijgt. Toch ging er aan deze intentieverklaring tussen Ajax, Arena en Amsterdam veel getouwtrek vooraf. Da’s ook logisch, zeggen sponsor-experts. Er spelen immers veel belangen. Al is het sterk de vraag of al die bobo’s het grootste belang wel echt inzien: de gevoelswaarde van het merk Cruijff.

The Whole Story: 'Storytelling kan niet zonder wrijving'

3mei 201716:51
  • Bureaus
  • 41055 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewStorytellingMakersCreatie

nieuws The Whole Story is een nieuw mediaproductiebedrijf in Amsterdam. Opgericht door Rogier van Kralingen (onder meer bekend als veelschrijvend columnist op MarketingTribune) samen met vier partners. Hun credo: storytelling doe je met scriptschrijvers en andere professionals uit de film- en muziekhoek. MarketingTribune sprak met hen. Wat gaan deze schrijver, regisseur, componist, muziekproducent en designer anders doen?

ACM akkoord met overname TMG door Mediahuis

2mei 201710:08
  • Media
  • 13993 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • DagbladenNieuwsmediaDagbladuitgeversZakelijk

nieuws Mediahuis en de familie Van Puijenbroek (VP Exploitatie) hebben van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) toestemming gekregen voor de overname van Telegraaf Media Groep (TMG). Dat heeft de ACM maandag bekend gemaakt. Hiermee is deze grote media-overname weer een stap dichterbij gekomen.

Cross Media Congres: 'Print overleeft alleen geïntegreerd'

21apr 201717:34
  • Media
  • 43211 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • EvenementCrossmediaMediaTijdschriften

nieuws Geen bedrijf ontkomt tegenwoordig aan een digitale transformatie, maar hoe crossmediaal is het mediavak nu werkelijk? Het Cross Media Congres maakte woensdag voor het vierde jaar op rij de balans op. MarketingTribune doet verslag. Deel 2 bevat het middagprogramma, met Hearst, Vice, Improve Digital, Zoomin.tv Renault, MediaMonks en twee verfrissende outsiders: saxofonist Hans Dulfer en lifestyle-vlogger Anna Nooshin.

Feyenoord of Ajax?

21apr 201711:57
  • Sponsoring
  • 33298 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkSponsoringVoetbal

weblog We stevenen af op een bloedstollende ontknoping van de Eredivisie. Feyenoord leek fluitend op koers naar een eerste titel sinds achttien jaar, maar Ajax morrelt aan de poort. Daar waar het nationale team een zware periode doormaakt, lijken beide traditionele topclubs juist op te bloeien. Ook op sponsorgebied: Feyenoord strikte Qurrent, terwijl Ajax naast Ziggo ook ABN Amro langer aan zich bond. Begint het Nederlands voetbal aan een comeback?

Cross Media Congres: 'Stel zelf je eigen Journaal samen'

20apr 201712:28
  • Media
  • 14880 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • OnlineContentEvenementCrossmediaInnovatie

nieuws Geen bedrijf ontkomt tegenwoordig aan een digitale transformatie, maar hoe crossmediaal is het mediavak nu werkelijk? Het Cross Media Congres maakte woensdag voor het vierde jaar op rij de balans op. MarketingTribune doet verslag. Deel 1: het ochtendprogramma, over radio, televisie, NU.nl en enkele interessante startups.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen