Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Zondag met Lubach blijft meer publiek trekken

13feb 201712:06
  • Media
  • 11422 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • TelevisieproductieEntertainmentKijkcijfersTelevisie

nieuws De satirische nieuwsshow Zondag met Lubach heeft voor de derde week op rij het eigen kijkcijferrecord gebroken. Het VPRO-programma zit in de lift sinds een hilarische boodschap aan president Trump wereldwijde aandacht trok. In diverse landen werden inmiddels speciale inhakers gemaakt.

Dennis Lith (Essent): 'Onze sportsponsoring van FC Groningen is vooral sportmarketing'

10feb 201710:10
  • Sponsoring
  • 33500 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportmarketingInterviewVoetbalSponsoring

nieuws Essent biedt voetbalfans de kans om in de nacht van 4 op 5 maart, in aanloop naar de wedstrijd FC Groningen-Ajax, een nachtje te slapen in het Groninger stadion. Een skybox is ingericht als comfortabele woon- en slaapkamer, met hulp van vtwonen. Aanmelding loopt via Airbnb. MarketingTribune spreekt met sponsormanager Dennis Lith van Essent. 'Tot het eind blijven wij actief met slimme activaties, maar een knallend afscheid vinden we niet passend.'

Sjoerd van Sprang stapt over van Coebergh naar Cisco

6feb 201710:48
  • Bureaus
  • 16672 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CommunicatiePersonaliaInterviewInnovatieSocial mediaPromotiePR

nieuws Sjoerd van Sprang is na tien jaar overgestapt van PR-bureau Coebergh Communicatie & PR naar het bedrijfsleven: hij is vanaf 1 februari PR-manager van IT-concern Cisco in Nederland. MarketingTribune sprak met hem over het verschil tussen bureau- en klantzijde. 'Het is een andere dynamiek.'

Tien briljante commercials voor Super Bowl 2017

6feb 201700:29
  • Bureaus
  • 31056 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenCommercialsSportReclame

nieuws Zondag was het zo ver: de Super Bowl. Naast de sport en het entertainment (Lady Gaga) trekken ook de speciaal gemaakte commercials weer veel aandacht. MarketingTribune zet 10 spraakmakende spot op een rij.

Nieuwe mensen bij Alfred, Smith en ZIGT

3feb 201709:04
  • Bureaus
  • 16401 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MakersNieuwkomersPersonalia

nieuws De economie blijft zich goed ontwikkelen, dus trekken bureaus ook nieuwe mensen aan. Reclamebureau Alfred is het nieuwe jaar met vijf nieuwe talenten begonnen. Mediabureau ZIGT heeft Martin Wink aangesteld als business director. Ondertussen heeft Sjoerd van Loon digitaal bureau Red Urban verlaten om voor zichzelf te beginnen met Addigital.

Vijf vragen aan... Youri van Rijswijk (Players United)

31jan 201710:01
  • Sponsoring
  • 15767 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • VoetbalSportmarketingPersonaliaSponsoring

nieuws Youri van Rijswijk is sinds januari de nieuwe managing director van Players United Events. Hij volgt Edo Boonstoppel op die zich voortaan volledig gaat richten op consultancy en de internationale ontwikkeling van Players United. MarketingTribune legde vijf vragen voor aan Van Rijswijk.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen