Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Bristol radioadverteerder van het jaar

29jun 201720:30
  • Media
  • 9060 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws Op 29 juni zijn de RAB Radio Advertising Awards uitgereikt tijdens het radiofestival op het terrein Thuishaven in Amsterdam. Ruim 300 vakgenoten zagen hoe Bristol de titel ‘radioadverteerder van het jaar’ won. De vakjury vond de radiocommercial van Tele2 de beste en McDonald’s was de favoriet van de Nederlandse consument. De beste branded content case werd geleverd door Holland Casino. Arthur Terpstra van Magna Global pakte (opnieuw) de titel radioplanner van het jaar. En TBWA\NEBOKO won de award voor beste radioreclamebureau.

Dutch Digital Day en de kracht van visual effects

28jun 201714:44
  • Bureaus
  • 6283 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Geen tag

nieuws Komende vrijdag is de derde editie van Dutch Digital Day. DDA (Dutch Digital Agencies) brengt hiermee een ode aan de digital heroes die iedere dag de wereld proberen verder te veranderen. De dag staat in het teken van de impact van digitale superkrachten. Het thema is "With great power comes great responsibility”. In aanloop naar het digitale event spreken we onder meer met Justin van der Lek, de visual effects artist uit Nederland die momenteel veel succes heeft in Hollywood.

Marketeer Keith Weed (Unilever): 'Niet-stereotype reclame is 25% effectiever'

21jun 201715:44
  • Bureaus
  • 8062 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CreatieCannes

nieuws Keith Weed, Chief Marketing en Communications Officer van Unilever zal vanaf vandaag van één issue minder wakker liggen: stereotype reclame. Unilever heeft namelijk samen met de UN Women en belangrijke mediagiganten als WPP, IPG, Facebook, Google, Mars, Microsoft op Cannes Lions de prestigieuze Unstereotype Alliance gelanceerd. Een wereldwijd initiatief om de stereotype benadering van man en vrouw in de reclame en branded content uit te bannen.

Bas Korsten bij Dutch Embassy: Start je eigen bureau!

19jun 201719:14
  • Bureaus
  • 5948 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Cannes

nieuws Reclame icoon Bas Korsten – wereldberoemd door de digital Rembrandt – had een heldere boodschap voor de hongerige talenten van Jonge Honden en RA*W bij de eerste Creative Class van de Embassy of Dutch Creativity op Cannes Lions maandag 19 juni. ‘Start je eigen bureau, focus op je eigen ideeën, maak het verschil en geef nooit op.’

Nieuwe Koleos voltooit restyling Renault

16jun 201715:22
  • Design
  • 14492 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • InnovatieProduct

nieuws ‘De nieuwe Koleos voltooit de styling-renaissance van Renault die in 2012 met de Clio begon. Als ontwerper was het de uitdaging om een SUV te creëren die niet alleen elegant, maar ook dynamisch en modern is. Om dat te bereiken, hebben we de traditionele kenmerken van een SUV gecombineerd met krachtige horizontale lijnen, gespierde flanken en een grote bodemvrijheid,’ zegt de Nederlandse Laurens van den Acker, Senior Vice President Corporate Design bij de komst van de vernieuwde Koleos in Nederland.

PIM Trendrapport 2017: relevant zijn en blijven voor de klant

15jun 201712:20
  • B2b
  • 8981 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • EvenementOnderzoek

nieuws De enige constante factor vandaag de dag is de voortdurende verandering, ook in business-to-business-markten. Door die continue veranderingen is de focus verlegd van customer relationship management naar customer experience en zijn we van inbound marketing richting service design thinking en growth hacking gegaan. Voor het tweede jaar op rij heeft het Platform Innovatie in Marketing (PIM) in nauwe samenwerking met e-mailmarketingspecialist Blinker de actuele trends en ontwikkelingen in B2B-marketing op een rij gezet. Belangrijk thema in het ‘PIM B2B Marketing Trendrapport’, dat dinsdag 13 juni 2017 is gepresenteerd, is relevant zijn en blijven voor de klant.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen