Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

VEA: 'Ook Rabobank moet zich aan pitchcode houden'

11apr 201712:14
  • Bureaus
  • 38516 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesPitchesMarketingStrategie

nieuws De publieke oproep van Rabobank aan 'creatieve coalities' om mee te doen aan een brede creatieve pitch, heeft voor veel ophef gezorgd in bureauland. Branchevereniging VEA mengt zich in het debat: voorzitter Marc Oosterhout roept de bank op om zich aan de algemene pitchcode te houden.

[Rondvraag] Is vrije 'pitch' Rabobank een goed idee?

7apr 201711:01
  • Bureaus
  • 53589 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameMerkenPitchesCreatieStrategieMarketing

nieuws Ophef in de bureauwereld: Rabobank vindt reclamebureaus 'voorspelbaar', dus doet het een open oproep om 'coalities' te werven die het nieuwe Rabo-verhaal gaan vertellen. Daarbij zoekt de bank breed via social media: van ontwerper tot architect, van muzikant tot TU-student. Vorig jaar was er veel te doen over de open pitch van Tempo-Team, maar ditmaal lijkt Rabobank nog een stapje verder te gaan met deze zeer brede, publieke pitch. Is dit een goede zaak voor het reclamevak?

Tom van Kuyk (Rabobank): 'Bij coöperatieve bank hoort andere sponsorstrategie'

7apr 201710:07
  • Sponsoring
  • 45199 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StrategieMarketingSponsoringInterviewMerken

nieuws Rabobank gooit zijn sponsorstrategie compleet over een andere boeg. Nauwe partnerships tussen lokale Rabobanken en plaatselijke sport- en cultuurverenigingen vormen de komende vier jaar het hart van de nieuwe koers. Tom van Kuyk, sponsormanager van Rabobank: 'We meten maatschappelijke resultaten, maar ook merk-KPI's.'

Rabobank start revolutionaire crowdsourcing: 'Reclamebureaus zijn voorspelbaar'

4apr 201711:09
  • Bureaus
  • 22657 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingBrandingMerkenCampagnes

nieuws Rabobank wil zijn nieuwe verhaal laten vertellen, maar niet door die opdracht bij één reclamebureau neer te leggen. De bank doet op social media een oproep aan ontwerpers, architecten, muzikanten, studenten, reclamemakers en andere creatieven om dat nieuwe verhaal te gaan vertellen.

Merken haken veilig én grappig in op 1 april

3apr 201710:56
  • Bureaus
  • 19162 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ActivatieContentMerken

nieuws Google Wind, verkeersborden tegen laagstaande zon, tandpasta met Whopper-smaak en drones die hondenpoep opruimen. Bedrijven hebben weer flink hun best gedaan om creatief in te haken op 1 april. Fool's Day is een vaste dag op de contentkalender, maar de vraag is natuurlijk wat al dat nepnieuws doet voor je merk.

Hoofdredacteur Vogue onder vuur om uitspraak over donkere modellen

27mrt 201711:39
  • Media
  • 15127 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Social mediaJournalistiekTijdschriften

nieuws Vogue-hoofdredacteur Karin Swerink heeft veel kritiek gekregen over een uitspraak over donkere fotomodellen. Die staan volgens haar zelden op de cover van haar blad omdat er te weinig goede 'donkere meisjes' zijn. Kleur is volgens Swerink 'niet van belang'. Na kritiek op social media heeft ze haar excuses gemaakt.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen