Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

De Bosatlas: 140 jaar de wereld in kaart

15jun 201710:22
  • Media
  • 4018 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Producten en diensten

nieuws De Bosatlas viert zijn 140-jarige bestaan. Toen onderwijzer Bos in 1877 de Schoolatlas der geheele aarde maakte, had hij nooit kunnen bedenken dat deze zou uitgroeien tot de meest gebruikte schoolatlas waar inmiddels vele generaties in Nederland mee zijn opgegroeid. Ter ere van dit jubileum heeft de Universiteitsbibliotheek Utrecht een digitale tentoonstelling gemaakt van alle vooroorlogse edities van De Bosatlas. Deze tentoonstelling is op woensdagmiddag 14 juni tijdens een feestelijk symposium ‘geopend’ en is daarna door het grote publiek online te bekijken. Op die dag wordt ook de allereerste volledig digitale editie van De Grote Bosatlas gepresenteerd.

Creatief directeur Marcel Hartog partner bij Joe Public

14jun 201711:38
  • Bureaus
  • 9452 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ReclamePersonalia

nieuws Joe Public Take-Away Advertising versterkt de creatieve leiding met een van de meest bekroonde creatieven van Nederland, Marcel Hartog. Hij stapt over van J. Walter Thompson waar hij Executive Creative Director van het bureau was samen met Bas Korsten. De reden voor zijn overstap is met name het ondernemerschap dat hij wil ervaren bij het nu 5,5 jaar jonge bureau. Hartog zal bij Joe Public plaatsnemen in het management dat verder gevormd word door Jolies van Rijn (CSD) en oprichters Jeroen van Eck (Strategy Director) en Antoine Houtsma (Creative Director).

NIMA en Inholland gaan samenwerken

13jun 201714:53
  • Algemeen
  • 10043 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Arbeidsmarkt

nieuws Nima, de beroepsvereniging en het exameninstituut voor professionals in marketing, communicatie en sales, is een samenwerking aangegaan met Hogeschool Inholland. Vanaf deze maand is Inholland als HBO Education Partner verbonden aan NIMA.

Pepijn Rooijens in SIRE bestuur

13jun 201712:03
  • Bureaus
  • 8046 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Personalia

nieuws Stichting Ideële Reclame (SIRE) verwelkomt Pepijn Rooijens (creative director Havas Lemz) in het SIRE bestuur.

RA*W gaat in Cannes vooroordelen weerleggen

13jun 201711:43
  • Bureaus
  • 9343 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CreatieCannes

nieuws RA*W is met 30 jonge reclametalenten present op het Cannes Lions Festival of Creativity. Een snoepreisje is het zeker niet, want de groep vertrekt met een klare missie: kennis vergaren, inspiratie opdoen en content creëren voor de achterban. RA*W gaat onder meer voor MarketingTribune aan de slag. Elke dag is er een exclusieve blogpost uit Cannes en in het magazine verschijnt 4 juli een uitgebreid verslag van hun bevindingen op het creatieve festival.

MOAwards: Perspective is onderzoeksbureau van het jaar

8jun 201711:56
  • Bureaus
  • 10305 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws Perspective is tijdens het traditionele strandfeest van de MOAwards op 7 juni in Zandvoort, gekroond tot marketing research & analytics bureau van het jaar 2017. Het bureau uit Amsterdam won van de andere genomineerden in deze categorie Neurensics en DVJ Insights. De MOAward voor Digital & Webanalist werd dit jaar voor het eerst uitgereikt en wel aan Marc Tollens van Air France/KLM.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen