Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

De aanhouder wint: nieuwe accounts rond de jaarwisseling

30dec 201613:30
  • Bureaus
  • 49711 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StrategieKlantenPitches

nieuws Als marketeer wil je het nieuwe jaar graag goed beginnen. Datzelfde geldt uiteraard voor reclamebureaus. Wat is er dan mooier dan rond de jaarwisseling een nieuwe klant binnenhalen of een zwaarbevochten pitch winnend afsluiten. De bureaus en hun klanten in dit actuele overzicht gaan met een lekker gevoel het nieuwe jaar in. Wie gaat er aan de slag voor Fiat, Toto, BBC en Havensteder?

Reclamewereld op drift: consolidatie van bureaus zet door

30dec 201612:01
  • Bureaus
  • 48112 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • VerkoopStrategieZakelijkInnovatieDigitaal

nieuws De reclamewereld is op drift geraakt. Nu de economie aantrekt regent het fusies en overnames van creatieve bureaus. Die consolidatieslag beleefde in Nederland afgelopen jaar een piek, getuige de bekende partijen die zich in een nieuw avontuur storten. Zo werden de veelbekroonde bureaus Lemz en Achtung overgenomen, terwijl nauwe samenwerking leidde tot Dept en een internationaler opererend Mangrove. De algemene trend is sowieso dat het allemaal internationaler en digitaler moet. Hoog tijd voor een bureau-analyse.

Sponsorjaar 2016 (deel 3): Rio lacht, Rio huilt

29dec 201611:23
  • Sponsoring
  • 20660 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SponsoringOlympische SpelenCampagnesRio2016

nieuws Het jaar 2016 zit er bijna op. Een bewogen jaar, ook op het terrein van sponsoring. In deze laatste week van het jaar blikt MarketingTribune terug op de belangrijkste nieuwsfeiten. Vandaag deel 3: gemengde gevoelens over de Olympische Spelen in Rio. Over Yuri, Epke en Dorian, maar ook over het afscheid na 20 jaar van sponsor Randstad.

Sponsorjaar 2016 (deel 2): voetbal of toch Formule 1?

28dec 201613:42
  • Sponsoring
  • 24713 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenTrendsSportmarketingSponsoring

nieuws Het jaar 2016 zit er weer bijna op. Een bewogen jaar, ook op het terrein van sponsoring. In deze laatste week van het jaar blikt MarketingTribune terug op de belangrijkste nieuwsfeiten. Vandaag deel 2, met veel voetbal en speciale Nederlandse aandacht voor de Formule 1. Met Max Verstappen uiteraard in een glansrol.

Sponsorjaar 2016 (deel 1): doping, schaatsen en Unibet

27dec 201611:21
  • Sponsoring
  • 15980 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • TrendsSportmarketingSponsoring

nieuws Het jaar 2016 zit er weer bijna op. Een bewogen jaar, ook op het terrein van sponsoring. In deze laatste week van het jaar blikt MarketingTribune terug op de belangrijkste nieuwsfeiten. Vandaag het eerste deel: een voorjaar met doping, afzwaaiende schaatssponsors en de veelbesproken sponsordeal tussen KNWU en Unibet.

[Interview] Etcetera bedacht smoesjes voor Linda Foundation

27dec 201609:30
  • Bureaus
  • 30984 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MaatschappijMVOCampagnesInterview

nieuws In Nederland groeit één op de negen kinderen op in armoede, en in grote steden zelfs één op de vier. Etcetera ontwikkelde de campagne 'Armoede is niet eerlijk' voor de Linda Foundation, die arme gezinnen met kinderen een steuntje in de rug geeft. Insteek van de campagne zijn de smoesjes die kinderen op school vertellen om niet aan de buitenwereld te laten merken dat hun ouders arm zijn. Etcetera's creatieve team Tim Olland en Marie-Louise Diekema spreekt met MarketingTribune over deze aandoenlijke maar stiekem ook aangrijpende campagne.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen