Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Philip Morris wil rookvrije samenleving met Iqos

7jun 201715:08
  • Food-en-retail
  • 10290 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • IntroductieConsumenten

nieuws Een ambitieus streven van de grootste sigarettenfabrikant ter wereld: een rookvrije samenleving. Philip Morris Holland introduceerde op 7 juni officieel de zogenoemde Iqos op de Nederlandse markt. Platform food&retail publiceerde de primeur al op 20 april jongst leden. Iqos, door PM zelf als IQOS gespeld, is een innovatieve technologie waarmee tabak elektronisch wordt verwarmd in plaats van verbrand. De zogeheten tabak sticks bestaan uit een filter en samengeperste tabak en zijn ontwikkeld om met Iqos te gebruiken. Omdat de tabak niet verbrandt, komt er geen rook vrij maar een damp.

Nieuwe ouderen omarmen het yolo-gevoel

7jun 201709:31
  • Algemeen
  • 8545 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • KlantOnderzoek

nieuws Yolo, festivals, What’s App en Facebook alleen iets voor jongere generaties? No way! 55- tot 77-jarigen kunnen er ook wat van. En soms geldt dat ook voor mensen bóven de 77. Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Beautiful Lives, in opdracht van ABN/AMRO, Suzuki, Perfetti van Melle, Westland Kaas en NS Stations.

Big five in tech domineren BrandZ Top 100

6jun 201714:14
  • Algemeen
  • 8993 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Onderzoek

nieuws Technologiegiganten Google, Apple, Microsoft, Amazon en Facebook bezetten de eerste 5 plaatsen in de BrandZTM Top 100 van meest waardevolle merken wereldwijd. De Top 100 is vandaag gepubliceerd door WPP en Kantar Millward Brown. Deze merken verdienen het predicaat meest waardevolle merken wereldwijd.

Jos Jongstra, D.I.O.: Klant moet altijd hetzelfde signaal krijgen

6jun 201712:00
  • Food-en-retail
  • 9478 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Instore marketingEvenement

nieuws De franchiseorganisatie D.I.O., naar eigen zeggen de nr.1 drogist van Nederland, heeft een omnichannel-model ontwikkeld waar zowel de centrale organisatie als de aangesloten retailers gelukkig mee zijn. Veel organisaties worstelen met dat evenwicht, omdat lokale spelers de landelijke website vaak als directe concurrent ervaren. Bij D.I.O. is de lokale kracht van de ondernemer het uitgangspunt, terwijl die digitaal ook kan terugvallen op de landelijke organisatie, vertelt algemeen directeur Jos Jongstra. Hij licht deze ontwikkeling uitgebreid toe op ons Shopper Marketing Event, dat 22 juni in Bunnik wordt gehouden.

Etcetera maakt Ramadan vriendelijke abri

2jun 201713:51
  • Bureaus
  • 19433 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Campagnes

nieuws Tijdens de Ramadan vasten 1 miljoen Islamitische Nederlanders tussen zonsopgang en zonsondergang. Een hele dag niet eten. Dat is natuurlijk een enorme opgave. Helemaal als je geconfronteerd wordt met afbeeldingen van lekker eten. Met de Ramadan Abriposter toont Halal Fried Chicken overdag zijn solidariteit en ’s avonds pas zijn gerechten.

NIMA certificeert 300ste Senior Marketing Professional

2jun 201709:02
  • B2b
  • 6388 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Personalia

nieuws In mei is de 300ste marketeer door Nima gecertificeerd als Senior Marketing Professional. De persoonlijke marketingtitel geeft geregistreerde en toegelaten marketeers het recht om de internationaal erkende titel SMP achter zijn of haar naam te zetten. Nima mag deze titel als beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales als enige instantie in Nederland toekennen en staat daarbij onder supervisie van de koepel van Europese marketingassociaties (EMC). De 300 Senior Marketing Professionals hebben inmiddels een eigen netwerk opgericht.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen