Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Kabinet komt met reclameverbod op flitskrediet

21feb 201711:37
  • Bureaus
  • 20664 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ConsumentenZakelijkPolitiekReclame

nieuws Er komt een verbod op reclame voor flitskredieten. Het Ministerie van Financiën werkt samen met toezichthouder AFM aan een wetsvoorstel dat het promoten van deze kortlopende leningen tegen extreem hoge rentes onmogelijk maakt. Het verbod kan al over zes weken ingaan. 'Dit reclameverbod is een belangrijk middel in de strijd tegen giftige producten.'

Ernst Boekhorst: 'ABN Amro en Ahoy vinden elkaar in tennis'

17feb 201712:17
  • Sponsoring
  • 46862 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportEvenementSponsoringSportmarketingInterview

nieuws Al 44 jaar is het ABN Amro Tennis Tournament het toonbeeld van duurzame sponsoring. Tot 19 februari staat Ahoy weer helemaal in het teken van tennis. Ernst Boekhorst, manager Brand, Sponsoring & Foundation van ABN Amro, spreekt met MarketingTribune over de kruisbestuiving tussen merkbeleid, sponsoring en maatschappelijke activiteiten. Maar hij doet ook een 'politieke' uitspraak: 'NOC*NSF moet afscheid nemen van exclusiviteit.'

Lennard Hoogenraad vertrekt bij TMG

15feb 201711:29
  • Media
  • 17871 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MobileMediaPersonaliaDagbladuitgevers

nieuws Lennard Hoogenraad, COO van TMG Landelijke Media, vertrekt bij Telegraaf Media Group. Als gevolg van de in 2016 aangekondigde herstructurering van TMG zijn de directie en Hoogenraad van TMG Landelijke Media (TLM) 'in goed overleg' overeengekomen dat de COO per 1 februari de organisatie heeft verlaten.

Arme Richard Krajicek (2)

13feb 201713:21
  • Sponsoring
  • 19706 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportmarketingEvenementSportSponsoring

weblog Ik had me voorgenomen om niet net als vorig jaar een column over het ABN Amro Tennis Tournament te schrijven met als kop 'Arme Richard Krajicek'. Vorig jaar haakte de grote publiekstrekker Roger Federer vlak voor het toernooi geblesseerd af. Helaas overkwam toernooidirecteur Richard Krajicek dit jaar goeddeels hetzelfde: hij spreidde zijn kansen, maar ontving ditmaal afmeldingen van zijn beide topseeds: Rafael Nadal en Stan Wawrinka. Is het nu alle hens aan dek in Ahoy?

Zondag met Lubach blijft meer publiek trekken

13feb 201712:06
  • Media
  • 11710 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • TelevisieproductieEntertainmentKijkcijfersTelevisie

nieuws De satirische nieuwsshow Zondag met Lubach heeft voor de derde week op rij het eigen kijkcijferrecord gebroken. Het VPRO-programma zit in de lift sinds een hilarische boodschap aan president Trump wereldwijde aandacht trok. In diverse landen werden inmiddels speciale inhakers gemaakt.

Dennis Lith (Essent): 'Onze sportsponsoring van FC Groningen is vooral sportmarketing'

10feb 201710:10
  • Sponsoring
  • 34122 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportmarketingInterviewVoetbalSponsoring

nieuws Essent biedt voetbalfans de kans om in de nacht van 4 op 5 maart, in aanloop naar de wedstrijd FC Groningen-Ajax, een nachtje te slapen in het Groninger stadion. Een skybox is ingericht als comfortabele woon- en slaapkamer, met hulp van vtwonen. Aanmelding loopt via Airbnb. MarketingTribune spreekt met sponsormanager Dennis Lith van Essent. 'Tot het eind blijven wij actief met slimme activaties, maar een knallend afscheid vinden we niet passend.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen