Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Sjoerd van Sprang stapt over van Coebergh naar Cisco

6feb 201710:48
  • Bureaus
  • 17126 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CommunicatiePersonaliaInterviewInnovatieSocial mediaPromotiePR

nieuws Sjoerd van Sprang is na tien jaar overgestapt van PR-bureau Coebergh Communicatie & PR naar het bedrijfsleven: hij is vanaf 1 februari PR-manager van IT-concern Cisco in Nederland. MarketingTribune sprak met hem over het verschil tussen bureau- en klantzijde. 'Het is een andere dynamiek.'

Tien briljante commercials voor Super Bowl 2017

6feb 201700:29
  • Bureaus
  • 31343 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenCommercialsSportReclame

nieuws Zondag was het zo ver: de Super Bowl. Naast de sport en het entertainment (Lady Gaga) trekken ook de speciaal gemaakte commercials weer veel aandacht. MarketingTribune zet 10 spraakmakende spot op een rij.

Nieuwe mensen bij Alfred, Smith en ZIGT

3feb 201709:04
  • Bureaus
  • 16750 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MakersNieuwkomersPersonalia

nieuws De economie blijft zich goed ontwikkelen, dus trekken bureaus ook nieuwe mensen aan. Reclamebureau Alfred is het nieuwe jaar met vijf nieuwe talenten begonnen. Mediabureau ZIGT heeft Martin Wink aangesteld als business director. Ondertussen heeft Sjoerd van Loon digitaal bureau Red Urban verlaten om voor zichzelf te beginnen met Addigital.

Vijf vragen aan... Youri van Rijswijk (Players United)

31jan 201710:01
  • Sponsoring
  • 16103 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SponsoringPersonaliaSportmarketingVoetbal

nieuws Youri van Rijswijk is sinds januari de nieuwe managing director van Players United Events. Hij volgt Edo Boonstoppel op die zich voortaan volledig gaat richten op consultancy en de internationale ontwikkeling van Players United. MarketingTribune legde vijf vragen voor aan Van Rijswijk.

Wordt adverteren rond Super Bowl te duur?

27jan 201711:52
  • Bureaus
  • 44819 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • TelevisieCommercialsSportmarketingCampagnes

nieuws Marketeers en creatieven kijken elk jaar reikhalzend uit naar de Super Bowl, vanwege de spraakmakende commercials die adverteerders eromheen plannen. Dit jaar vindt de 51e editie plaats op zondag 5 februari. Enkele adverteerders hebben hun spot al onthuld, maar tegelijk is er ook kritiek op de exorbitante tarieven.

Vijf vragen aan... Simon Keijzer (Marvin & Miles)

23jan 201715:51
  • Sponsoring
  • 19494 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportmarketingEvenementSportInterview

nieuws TIG Sports is een nauwe samenwerking aangegaan met Marvin & Miles, het bedrijf van Simon Keijzer. Zelf zal Keijzer per 1 februari deel gaan uitmaken van het marcom-team van TIG Sports. Hij gaat zich met name richten op de media-activatie en voorlichting rondom de evenementen van zijn bureau, dat onder eigen naam blijft opereren. MarketingTribune stelt vijf vragen aan Keijzer over zijn visie op sponsoring.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen