Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Lisbeth Gruppen: 'Werkspot is niet eenvoudig kopieerbaar'

13jan 201710:58
  • Bureaus
  • 42171 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingE-commerceCampagnesInterview

nieuws Werkspot is dit jaar gestart met een nieuwe campagne in Nederland en Italië. Het is de eerste internationale commercial in samenwerking met reclamebureau XXS Amsterdam. De klussensite stuurt sterk op online reviews. MarketingTribune gaat in gesprek met Lisbeth Gruppen, marketingmanager van Werkspot. 'De internationale doorvertaling was voor ons een uitdaging op drie niveaus.'

Blendle lanceert gecureerde premium-dienst

12jan 201700:59
  • Media
  • 18480 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentVerdienmodellenJournalistiekMediaUitgeefstrategie

nieuws Blendle komt met iets nieuws. Vandaag lanceert de startup een speciale dienst, Blendle Premium. Voor een vast bedrag per maand krijgen gebruikers 'het beste uit alle kranten en tijdschriften voor jou geselecteerd'. Mede-oprichter Alexander Klöpping spreekt over 'de grootste vernieuwing van Blendle sinds we begonnen in 2014. Vanaf nu heb je Spotify voor muziek, Netflix voor video... en Blendle voor artikelen.'

Vijf vragen aan... Anna Kesler, gestart met Anna.K

10jan 201711:20
  • Sponsoring
  • 20424 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Kunst & CultuurSponsoringInterview

nieuws Anna Kesler werkt sinds januari voor zichzelf, onder de bedrijfsnaam Anna.K. De voormalige relatiemanager van Museum Boijmans Van Beuningen richt zich als eenpitter op strategisch sponsoradvies in de sectoren kunst en cultuur. MarketingTribune strikte haar voor de rubriek Vijf Vragen. 'Subsidies sluiten sponsoring niet uit, in tegendeel!'

Sponsorjaar 2016 (deel 4): van Afas tot Zilveren Kruis

31dec 201612:01
  • Sponsoring
  • 43463 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportmarketingTrendsSponsoringKunst & CultuurEntertainment

nieuws Het jaar 2016 zit er weer op. Een bewogen jaar, ook op het terrein van sponsoring. MarketingTribune publiceerde een jaaroverzicht van het belangrijkste sponsornieuws, in vier delen. Blik nog één keer terug met dit vierde en laatste deel: daarin aandacht voor onder meer Afas, eSports, Zilveren Kruis en de SponsorRingen.

De aanhouder wint: nieuwe accounts rond de jaarwisseling

30dec 201613:30
  • Bureaus
  • 50027 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StrategieKlantenPitches

nieuws Als marketeer wil je het nieuwe jaar graag goed beginnen. Datzelfde geldt uiteraard voor reclamebureaus. Wat is er dan mooier dan rond de jaarwisseling een nieuwe klant binnenhalen of een zwaarbevochten pitch winnend afsluiten. De bureaus en hun klanten in dit actuele overzicht gaan met een lekker gevoel het nieuwe jaar in. Wie gaat er aan de slag voor Fiat, Toto, BBC en Havensteder?

Reclamewereld op drift: consolidatie van bureaus zet door

30dec 201612:01
  • Bureaus
  • 48506 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • VerkoopStrategieZakelijkInnovatieDigitaal

nieuws De reclamewereld is op drift geraakt. Nu de economie aantrekt regent het fusies en overnames van creatieve bureaus. Die consolidatieslag beleefde in Nederland afgelopen jaar een piek, getuige de bekende partijen die zich in een nieuw avontuur storten. Zo werden de veelbekroonde bureaus Lemz en Achtung overgenomen, terwijl nauwe samenwerking leidde tot Dept en een internationaler opererend Mangrove. De algemene trend is sowieso dat het allemaal internationaler en digitaler moet. Hoog tijd voor een bureau-analyse.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen