Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Mattijs Manders (ADO Den Haag) over strijd met Chinezen

29sep 201710:07
  • Sponsoring
  • 26228 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SponsoringSportmarketingSponsorcongresVoetbal

nieuws Sponsoring kan soms leiden tot hoogoplopende conflicten, zo blijkt uit het openhartige verhaal van Mattijs Manders, algemeen directeur ADO Den Haag. De strijd met de nieuwe Chinese eigenaar United Vansen reikte tot aan de rechtbank. Hoe los je zo'n conflict op? Manders speelde open kaart op het Sponsorcongres. 'Het was oorlog.'

Hugh Hefner (1926-2017), merkbouwer in tijdschriftland

28sep 201716:31
  • Media
  • 23846 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentMerkenMakersTijdschriften

nieuws Hugh Hefner, de oprichter van het naaktblad Playboy, is op 91-jarige leeftijd overleden, zo maakte zijn bedrijf Playboy Enterprises afgelopen nacht bekend. Hefner bouwde in de tweede helft van de vorige eeuw een crossmediaal media-imperium op rond zijn blootblad. Ook streed bij tegen content-dieven en voor de vrijheid van meningsuiting, al speelde bij dat laatste natuurlijk vooral een commercieel belang.

RTL reageert eindelijk op tsunami aan kritiek

27sep 201711:28
  • Media
  • 8033 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • JournalistiekMediaKijkcijfersTelevisie

nieuws RTL Nederland wordt al een week lang overstelpt met kritiek over de slechte kijkcijfers en de arrogante, in zichzelf gekeerde organisatie. Al die tijd zweeg RTL, maar nu komt het commerciële tv-bedrijf dan eindelijk met een verklaring. 'Er kunnen zeker zaken beter.'

Sponsorbudget Ajax groeit naar 29 miljoen euro

27sep 201711:20
  • Sponsoring
  • 12542 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SponsoringZakelijkVoetbal

nieuws Voetbalclub Ajax presteert sportief matig, maar kan wel bogen op goede jaarcijfers. De club realiseerde een netto winst van 49,5 miljoen euro, op een omzet van 118,2 miljoen euro. Ook het sponsorbudget groeit mee (+2,4 miljoen euro). De sponsoring-omzet is met 29,1 miljoen euro ruimschoots meer dan de concurrenten PSV en Feyenoord.

Sponsorcongres: Red Bull en Team Earth doen het anders

26sep 201714:19
  • Sponsoring
  • 9609 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Sponsorcongres

nieuws Veel sponsoring verloopt via vaste patronen, maar sommige partijen durven het net even anders te doen. Op het Sponsorcongres springen twee partijen er uit qua lef: Red Bull en de crowdfunded wielerploeg Team Earth. Wat durven zij anders te doen?

Sponsorcongres: 'Kies voor purpose, niet voor ROI'

26sep 201709:46
  • Sponsoring
  • 9135 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MaatschappijSponsoringSponsorcongresMarketing

nieuws Het Sponsorcongres vindt vandaag plaats bij Lute in Muiden. Als organisator doet MarketingTribune verslag van deze bijeenkomst die in het teken staat van 'purpose'. Sponsoring is immers meer dan alleen logo's plakken en louter Return on Investment nastreven. Iets terugdoen voor de samenleving hoort er ook steeds meer bij. Daarover spreekt onder meer klimaatjournalist Bernice Notenboom.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen