Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Danja Lekkerkerk: 'D-reizen durft randje op te zoeken'

24nov 201611:08
  • Bureaus
  • 39673 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesMarketingInterviewStrategie

nieuws 'Druk maken om niks.' zo heet de nieuwe vroegboekcampagne van D-reizen, die afgelopen week van start is gegaan. Het is een ode aan het ultieme vakantiegevoel, aan de totale ontspanning. Met deze multimediale campagne wil de reisaanbieder zijn rol als 'ontzorger' onderstrepen. Voor de MT-rubriek Marketeer van de Week (terug van weg geweest!) interviewen we ditmaal Danja Lekkerkerk, marcom-manager van D-rt Groep, waaronder naast D-reizen ook VakantieXperts valt. 'Je druk maken om niets is een dankbaar domein.'

Epica Awards 2016: Grand Prix voor Next Rembrandt

18nov 201615:46
  • Bureaus
  • 36935 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StorytellingCampagnesAwardInteractie

nieuws Nederland heeft een van de vijf Grand Prix in de wacht gesleept bij de 30e editie van de Epica Awards, die donderdag werden uitgereikt in de Amsterdamse zaal Panama. ING en J. Walter Thompson Amsterdam wonnen de hoofdprijs in de categorie Digital met de succescase 'The Next Rembrandt'. Ook België, Frankrijk, Noorwegen en het Verenigd Koninkrijk konden een Grand Prix bijschrijven.

Sander Schimmelpenninck nieuwe hoofdredacteur Quote

14nov 201613:13
  • Media
  • 13759 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintUitgeversPersonaliaJournalistiekMedia

nieuws Mirjam van den Broeke stopt als hoofdredacteur van Quote. Ze gaat binnen uitgeverij Hearst nieuwe projecten opzetten. Quote-redacteur Sander Schimmelpenninck volgt haar op als hoofdredacteur. 'We moeten creatiever worden met online content.'

Achtung McGarryBowen versterkt zich met Robin Meekel en Patrick van Haperen (Red Urban)

14nov 201610:50
  • Bureaus
  • 13270 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameDigitaalPersonaliaCreatie

nieuws Reclamebureau Achtung McGarryBowen breidt de creatieve vloer verder uit met het creatieve team Patrick van Haperen en Robin Meekel, afkomstig van Red Urban. Zij worden mede-verantwoordelijk voor het creatieve werk voor Vodafone en het nieuwe ANWB-account, dat eerder dit jaar werd gewonnen. Van Haperen en Meekel waren bij Red Urban & Etcetera eindverantwoordelijk voor onder andere Ben en Knippr.

Nederlandse campagnes op shortlist van jubilerende Epica's

14nov 201610:46
  • Bureaus
  • 29545 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingCampagnesReclameAward

nieuws ING en J. Walter Thompson Amsterdam zijn met 'The Next Rembrandt' vijf keer genomineerd voor de Epica Awards, de enige persprijs voor reclamecampagnes. Deze internationale award beleeft dit jaar zijn 30e editie en wordt ditmaal uitgereikt in Amsterdam, komende donderdag 17 november.

Lucas Bugter: 'Virtual Reality biedt kansen voor Le Champion'

11nov 201614:27
  • Sponsoring
  • 32247 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewActivatieEvenementSportmarketingSport

nieuws Lucas Bugter is in oktober begonnen als relatie- en sponsoringmanager bij Le Champion. Hij werkte eerder bij Endemol Sport en ID&T, waar hij verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van creatieve concepten en marketingactivaties. MarketingTribune interviewde hem over zijn kijk op sponsoring. 'Iedereen zendt tegenwoordig live uit bij evenementen.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen