Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Sponsorjaar 2017: deze trends maken het verschil

24dec 201614:40
  • Sponsoring
  • 55607 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InspiratiePartnershipTrendsSponsoring

nieuws Het jaar 2016 was een bewogen sponsorjaar, met successen (Max, Rio, KPN), maar ook de nodige afhakende sponsors. Inmiddels nadert 2017 met rasse schreden, dus geldt het credo: nieuwe ronden, nieuwe kansen. MarketingTribune vroeg aan vakgenoten wat volgens hen de belangrijkste trend wordt in sponsorjaar 2017.

Zo wensen marketeers ons prettige feestdagen!

23dec 201612:40
  • Bureaus
  • 53033 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieBrandingContentMakers

nieuws Het jaar 2016 zit er weer bijna op, dus is het tijd voor de beste wensen. Hoe doen ze dat in reclame, marketing en media, de sectoren die als geen ander weten hoe je een boodschap overbrengt? De inbox van MarketingTribune stroomt ermee vol, dus zetten we de kerstkaarten en nieuwjaarsgroeten op een rij. Om alvast in de kerstsfeer te komen. Met inmiddels meerdere updates. Fijne feestdagen allemaal!

De roze olifant in de kamer

20dec 201611:39
  • Media
  • 16051 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • DigitaalTijdschriftenMediaAwards

weblog 'Ik wil deze prijs opdragen aan de roze olifant in de kamer: het internet.' Veelzeggend bij de uitreiking van de Mercurs 2016 was het dankwoord van jong talent Pieter Zwart van Voetbal International. Veelzeggend, omdat hij plompverloren benoemde waar de tijdschriftenbranche zich doorgaans nogal omfloerst over uitspreekt. Natuurlijk, elk zichzelf respecterend blad heeft tegenwoordig een crossmediale strategie, maar aan het eind van het jaar staat toch nog altijd vooral de bladenmaker centraal. Ondanks alle goede wil om het anders te doen.

Marlies Vriesendorp: 'Harper's Bazaar is uniek concept'

19dec 201612:04
  • Media
  • 12783 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentAwardsTijdschriftenInterview

nieuws De Mercurs waren weer een feest. Elf awards werden uitgereikt, waarvan twee aan LINDA. Meer dan honderd cases dongen mee naar een prijs. MarketingTribune interviewde alle genomineerden in de categorie Marketingactie van het Jaar. Eentje heeft u nog van ons te goed: Harper's Bazaar. Winnen deed dit lifestyle-magazine van Hearst niet, maar toch is het interessant om te weten waar deze titel nu precies staat, ruim twee jaar na de Nederlandse lancering. MarketingTribune sprak met brandmanager Marlies Vriesendorp. 'Volgend jaar pakken we uit met het 150-jarig bestaan van Harper's Bazaar.'

Marketeer van de Week: Katrien De Smedt (Center Parcs) over Winter Wonderland Mysterie

16dec 201615:18
  • Bureaus
  • 53515 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenMarketingInterviewStorytellingCampagnes

nieuws Met het 'Winter Wonderland Mysterie' zet Center Parcs een interactieve videocampagne in die moet leiden tot een spannende ontknoping op kerstavond. In vier landen proberen kinderen de opdrachten uit te voeren die acteur Ricardo Blei (bekend van SpangaS) ontvangt in de video's. Center Parcs ontwikkelde deze campagne samen met het Nederlandse contentbureau Totalspiel. Reden voor MarketingTribune om Katrien De Smedt, online contentmanager van Groupe Pierre & Vacances (eigenaar van Center Parcs) te strikken voor de rubriek Marketeer van de Week. 'Ik wil verrassen en innoveren.'

Mercurs 2016: dit zijn alle winnaars!

16dec 201615:04
  • Media
  • 38770 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • TijdschriftuitgeversJournalistiekTijdschriftenAwards

nieuws De Mercurs 2016 zijn uitgereikt! LINDA is de eerste winnaar van de nieuwe prijs voor het Mediamerk van het Jaar. Vogue is uitgeroepen tot Magazine van het Jaar. De beste hoofdredacteur van 2016 is Anne Marije de Vries Lentsch (Cosmopolitan) en Blendle sleepte de Mercur d’Or/LOF Prijs voor Magazines in de wacht.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen