Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

President Trump scoort veel bezorgde inhakers

9nov 201611:43
  • Media
  • 15365 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentSocial mediaPolitiek

nieuws De winst van Donald Trump bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen schokt niet alleen de halve VS, maar ook de rest van de wereld. Op veel traditionele en sociale media wordt er massaal, vaak ook geëmotioneerd ingehaakt op deze 'change of power'. Veel van Trumps verkiezingsthema's keren terug in die inhakers.

Zijn reclame-dollars van Trump en Clinton weggegooid geld?

8nov 201616:09
  • Bureaus
  • 16226 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PolitiekMarketingReclame

nieuws Je kunt het gerust de grootste marketingcampagne van het jaar noemen: de Amerikaanse presidentsverkiezingen krijgen vandaag een winnaar... en een verliezer. Hillary Clinton en Donald Trump besteedden samen zo'n 200 miljoen dollar aan advertising, op hun totale budget van pakweg 2 miljard dollar aan campagnegeld, grotendeels opgehaald bij fans en sponsors. De vraag is: heeft het daadwerkelijk invloed gehad op het stemgedrag van de Amerikanen?

Pietendebat dwingt Fokke en Sukke tot twee covers

8nov 201600:21
  • Media
  • 9962 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaContentUitgeversPrint

nieuws Het debat over Zwarte Piet laat ook zijn sporen na in het boekenvak. Het nieuwste boek van Fokke & Sukke is volgens de auteurs ‘Pietneutraal’, met twee verschillende covers: de ene met Zwarte Piet en de andere met Roetveegpiet. 'We willen niemand voor het hoofd stoten.'

Gouden Effies voor Albert Heijn en Hertog Jan

3nov 201610:04
  • Bureaus
  • 39998 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • EffectCampagnesAwardMarketing

nieuws Twee Gouden Effies (voor Hertog Jan en AH), zeven keer zilver, negen keer brons en twee eervolle vermeldingen. Dat is de oogst van de Effie Awards 2016. Deze prijzen van Vea en BVA voor de meest effectieve reclamecampagnes werden dinsdagavond 1 november uitgereikt in Concertgebouw Amsterdam tijdens de zevende editie van het 24Festival.

Jeroen de Bakker (ex-TBWA, ex-Boodschapp) gestart als online directeur radiobedrijf Talpa en TMG

2nov 201600:08
  • Media
  • 17287 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PersonaliaDigitaalMediaRadio

nieuws Jeroen de Bakker is op 1 november gestart als brand- en online directeur bij het nieuwe radiobedrijf van Talpa en TMG, waaronder de merken 538, Radio Veronica, Radio 10 en Sky Radio vallen. Hij heeft zijn sporen verdiend met ruim twintig jaar ondernemen en adviseren over merkstrategie, media-innovatie, online marketing en technologie. De Bakker: 'Het transformeren van vier grote radiomerken is een nieuw avontuur.'

Vinex lanceert Nobo-maatstaf voor digitaal bereiksonderzoek

1nov 201613:09
  • Media
  • 14273 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaOnderzoekDigitaalBereik

nieuws De Verenigde Internet Exploitanten (Vinex) hebben op 1 november de nieuwe standaard voor digitaal bereiksonderzoek gelanceerd. Deze nieuwe currency, genaamd Nobo (Nederlands Online Bereiks Onderzoek) moet betrouwbare en gedetailleerde data voor de online display-markt gaan leveren. Binnen Nobo wordt het voor het eerst mogelijk om het internetgedrag op alle platformen te rapporteren, zowel cross-device als op detailniveau. Exclusief op MarketingTribune: de allereerste Nobo-meting.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen